• Isbit

Råtta i garderoben

Igår såg jag till min fasa en äckelpäckelråtta i sonens garderob.
    har inte hittat nån råttskit men jag har tvättat alla kläder som låg på den hyllan där jag såg råttan.
    Frågan är om jag borde tvätta alla kläder i hela garderoben??  (en veckas jobb)

• Svar på tråden Råtta i garderoben
  • Frontline

Usch fy jag skulle bränna alla kläder istället...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Isbit
    Frontline skrev 2011-02-12 09:20:54 följande:
    Usch fy jag skulle bränna alla kläder istället...
    Nä men seriöst!?
  • LillaMammis

Jag hade tvättat alla kläderna. Usch.
    Även om det tagit 2 månader så hade allt tvättats.

Jag och mina barn gör världen lycklig
  • Isbit
    LillaMammis skrev 2011-02-12 09:22:34 följande:
    Jag hade tvättat alla kläderna. Usch.
    Även om det tagit 2 månader så hade allt tvättats.
    Ja jag tror jag gör det va. Det var sambon som inte tyckte det så jag blev osäer. Men det är ju döööäckligt
  • Freiya

var det en råtta, eller en mus?
    Hade tvättat alla kläderna, speciellt om det var en råtta. de bär ju på alla möjliga äckliga sjukdomar.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Isbit

råtta eller mus?  hmm et vet jag inte.
    En brun äcklig sak vare. Jag sprang därifrån fort som sjutton

• skruttan82

Råttor är stora, lite smalare, långa svansar, möss är små ettriga och lite bulliga...

Ryser vid tanken men jag hade nog tvättat kläderna iaf på den hyllan sen gått igenom och kollat om jag hittat några spår bland resten av kläderna men hade nog tvättat dem också (efter att sambon fått ta ut alla kläder och gillra 25 råttfällor såklart...

• Freiya
    Isbit skrev 2011-02-12 09:41:20 följande:
    råtta eller mus?  hmm et vet jag inte.
    En brun äcklig sak vare. Jag sprang därifrån fort som sjutton
    ok. bor ni i lägenhet i stan eller lite utanför stan? möss finns ju mest nära skogen, och råttor finns bara i stan. de äter ju sopor och sånt.

möss är små och söta och råttor är stora och äckliga, haha.
  • Isbit

Jag såg bara att det var en rått/musliknande varelse. brun. Kanske inte SÅ stor.
    Vi bor i en villa på landet

• Isbit
    skruttan82 skrev 2011-02-12 10:07:19 följande:
    Råttor är stora, lite smalare, långa svansar, möss är små ettriga och lite bulliga...

Ryser vid tanken men jag hade nog tvättat kläderna iaf på den hyllan sen gått igenom och kollat om jag hittat några spår bland resten av kläderna men hade nog tvättat dem också (efter att sambon fått ta ut alla kläder och gillra 25 råttfällor såklart...
    Jag vågar fortfarande inte öppna garderobsdörren fast att sambon kollan igenom alla hyllor, har lagt ut råttgift (inte i garderoben) , råttfällor + att det var igår morse jagsåg den.
    Den här skräcken kommer att sitta i länge känner jag.
  • Freiya

ok, då var det säkert bara en liten mus. lite runda sådär. tycker att de är jättesöta, men vill inte ha dem i mitt hus :)
    har också möss inne, men inte i garderoberna som tur är.
    bär inte på sjukdomar heller.
     ni får skaffa katt :)

• skruttan82

Möss är betydligt fredligare än råttor även om jag den gången jag råkade ut för en stod på en stol och skrek ^^
    men bor du på landet så är/va det sannolikt en näbbmus...
    De är söta UTOMHUS på AVSTÅND ^^

• Isbit
    skruttan82 skrev 2011-02-12 12:00:39 följande:
    .
    De är söta UTOMHUS på AVSTÅND ^^
    Eller hur?  haha
    Eller på tv
  • skruttan82

Ja på behörigt avstånd från mig så är jag nöjd ;)
    Kan nog tänka mig att se en i en bok också... ^^

• giftfri
    Isbit skrev 2011-02-12 09:19:30 följande:
    Igår såg jag till min fasa en äckelpäckelråtta i sonens garderob.
    har inte hittat nån råttskit men jag har tvättat alla kläder som låg på den hyllan där jag såg råttan.
    Frågan är om jag borde tvätta alla kläder i hela garderoben??  (en veckas jobb)
    Ähh, säkert ingen råtta,, utan en liten mus, å dom finns alltid i hus å inget att ora sig över..., oroa dig, det ska du göra, när mössen inte lägre vill bo hos dig.., då är det nåt verkligt allvarligt fel på kåken.., fast såklart så vill man inte ha dom i garderoberna..
    Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • skruttan82

Förresten ett tips...
    Vi hade en mus i köket när jag bodde hos mina föräldrar (på landet)(hände säkert mer än en gång)
    Pappa satte råttfällan inuti en skokartong och gjorde ett litet hål för den att krypa in i...
    Det gillar dem, moahahaha ^^

Sen hade vi dem på vinden också, när man skulle sova hörde man dem springa däruppe på gipsskivorna, kunde följa dem i hela huset, hörde hur de stannade upp o gnagde på något för att sen fortsätta sitt race. Snabba är de de små j*vlarna...

• Kaba

Ni är definitivt inga djurvänner,utan istället hemska smådjursplågare. Fy fan för människor som förtalar,plågar och mördar råttor och möss.  Vidriga råtthatare är ni också!

• Frontline
    Kaba skrev 2011-03-09 15:16:40 följande:
    Ni är definitivt inga djurvänner,utan istället hemska smådjursplågare. Fy fan för människor som förtalar,plågar och mördar råttor och möss.  Vidriga råtthatare är ni också!
    Det var det dummaste, dessa djur är och förblir skadedjur och ska utrotas.
    Hur skulle du göra om du fick in dessa äkliga kryp i huset, eller om du hade fullt med kackerlackor bakom kylen skulle du bara låta det vara.
    kackerlackor är det djur med i dina ögon sett antar jag?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Kaba

Alla djur är djur,det fattar ju även en ettåring!  Kackerlackor är också djur,fast dock inte däggdjur.
    Råttor och möss är högt stående däggdjur,och dom skall definitivt inte få dödas och utrotas. Dessa stackars djur lever i misär och dom är hemlösa. Dom borde få skyddade platser att vara på,där ingen kan göra dem illa.

Med den inställningen som du har om små däggdjur,så är du garanterat en simpel djurhatare!

• Suck och suck
    Kaba skrev 2011-03-09 16:56:33 följande:

Alla djur är djur,det fattar ju även en ettåring!  Kackerlackor är också djur,fast dock inte däggdjur.
    Råttor och möss är högt stående däggdjur,och dom skall definitivt inte få dödas och utrotas. Dessa stackars djur lever i misär och dom är hemlösa. Dom borde få skyddade platser att vara på,där ingen kan göra dem illa.

Med den inställningen som du har om små däggdjur,så är du garanterat en simpel djurhatare!

Råttor är skadedjur och AntiSimex kan ju hjälpa till att utrota dem hemma om man har dem.
    HUVA! Vad läskigt! Skulle vara min värsta mardröm faktiskt. Tycker det är så himla läskigt.
    Men jag skulle nog ha mer överseende med dem om jag bodde på landet.
    Du kan inte skaffa katt och sådär, som hjälper er att ha dem borta från gården?
Svar på tråden Råtta i garderoben