• Vardagspoesi

    Min återresa till Vietnam

    Jag är snart 18 år, adopterad från Vietnam och  som i den 16 december 2011 klockan 09.10 lyfter tillsammans med min familj till landet där jag tog mitt första andetag. Är med skräckblandad förtjusning men som jag ändå längtat enormt efter att äntligen få upptäcka landet där mina rötter kommer ifrån.

    Till alla er som väntar BB, RB eller redan är föräldrar till fantastiska barn så får ni jättegärna följa min resa:

    http://mariaanhblomberg.blogg.se/aterresan 

    -----

    En liten fråga till alla er andra adopterade: Hur upplevde ni återresan?

      
    {#emotions_dlg.flower}    

     


    Tillsammans är vi starkare än Bamse, klokare än Skalman & coolare än Batman
  • Svar på tråden Min återresa till Vietnam
  • Nimbus

    Va snällt av dig att dela med dig av din upplevelse!
    Tack för inbjudan .
    Har själv adopterat en pojke från Taiwan.

  • VNmamma

    Vad roligt att du ska blogga om din resa till Vietnam, jag ser fram emot att följa din berättelse.

    Det är också roligt att ni som var bland de första att adopteras från Vietnam börjar bli vuxna och därför synas i bloggar och andra sammanhang.

    Lycka till med resan - och med bloggandet!

  • V2009

    Oj, vad häftigt!! En kompis till mig åkte på sin första återesa i maj 2010, Vietnam, efter 38 år. Den absolut häftigaste resan han gjort. Förstår att det är mycket pirr i magen just nu. Kommer följa dig på bloggen.
    Lycka till och hoppas resan blir vad du tänkt dig. Solig

  • HeddaSophie

    Hej

    Har inga adoptionserfarenheter men kan inte låta bli att kommentera att Vietnam är ett fantastiskt land. Reste runt i stora delar av landet för ett år sen. Favoriten var Hoi An i mitten av landet.

    Hoppas du får en fantastisk återresa!

    Mvh Sophie

  • Thi 08

    Vad spännande! Jag ska följa din blogg! Jag har en dotter från Vietnam, Kien Giang och var där och blev en familj med henne juli 2009. Hon är nu snart 2,5 år. Jag längtar tillbaka dit, ett underbart land.

  • VNmamma
    V2009 skrev 2011-02-13 10:36:52 följande:
    Oj, vad häftigt!! En kompis till mig åkte på sin första återesa i maj 2010, Vietnam, efter 38 år. Den absolut häftigaste resan han gjort. Förstår att det är mycket pirr i magen just nu. Kommer följa dig på bloggen.
    Lycka till och hoppas resan blir vad du tänkt dig. Solig
    Menar du att din kompis adopterades från Vietnam för 38 år sedan?

    Måste ha varit mycket få adoptioner vid den tiden. 
  • Zeitgeist

    Kommer att följa din blogg med stort intresse och hoppas givetvis att återresan kommer att ge dig precis vad du hoppas på Glad 

  • V2009

    VNmamma: Under några få månader fick ca 3000 vietnamesiska barn nya familjer världen över. Operation babylift.

  • VNmamma
    V2009 skrev 2011-02-15 21:48:14 följande:
    VNmamma: Under några få månader fick ca 3000 vietnamesiska barn nya familjer världen över. Operation babylift.
    Men Operation Babylift var i krigets slutskede, d v s 1975. Och din kompis adopterades väl 1973?

    De flesta barn från Operation Babylift adopterades till USA och Australien. Jag känner till att ett fåtal kom till Norge men har aldrig hört talas om att några adopterades till Sverige. Förän nu.

    Roligt att din kompis fick en så bra återresa!

     
  • Milkina cerka

    Återresorna och återknytandet med land och biofamilj är något av det bästa jag gjort . Brukar jämföra det med den dag vi gifte oss mannen o. jag o. med de dagar barnen föddes - så att andra som inte är adopterade lättare ska förstå.

    Önskar dig all lycka till o. kommer nog, som andra också skrivit, följa din blogg.




    ..m y c k e t bättre version än den som ingår i reklamfilmen på tv just nu..
Svar på tråden Min återresa till Vietnam