• Skehamn2012

Skulle du kunna tänka dig att jobba gratis, 40 timmar/vecka och utan möjlighet till semester i år efter år?

Det får nämligen arbetslösa göra när dom hamnar i 3:e fasen. Den slutgiltiga lösningen för att bli av med alla utan jobb som går hemma och lyfter bidrag.

Det är dessutom inget val som många hävdar utan man tvingas vara där. Alternativet är att svälta ihjäl och det är inget alternativ att prata om för dom flesta, För att inte säga alla.

Semester kan dom glömma. Dom ska stå till arbetsmarknadens förfogande. Dom kan få ledigt men ska hela tiden vara beredda på att söka jobb, gå på arbetsintervju, möten, aktiviteter eller annat som AF ordnar.

Många här på sajten skulle nog trivas som gratisarbetare eftersom dom stöder detta "slaveri". Jag känner en del i FAS 3 som vill byta plats med er vilken sekund som helst. Så kan ni få ta sysselsättningsplatsen från den arbetslösa.

Du som tycker FAS 3 är bra. Förklara gärna varför du tycker det. Jag är uppriktigt nyfíken....

Men åter till frågan. Skulle du kunna tänka dig att arbeta gratis 40 timmar i veckan utan semester i år efter år?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att jobba gratis, 40 timmar/vecka och utan möjlighet till semester i år efter år?
  • Anova

Jag jobbar gärna 40 timmar i veckan gratis, men jag vill ha samma rättigheter som en anställd då det gäller semester.

• mammaNena

nej verkligen inte! 
    hade varit intressant att höra de som svarat JA, hur de egentligen tänker.

• Bedhead

Intressantare är väl att ta reda på i vilken grad praktikperioder leder till jobb.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • anezka
    mammaNena skrev 2011-02-12 16:20:31 följande:
    nej verkligen inte! 
    hade varit intressant att höra de som svarat JA, hur de egentligen tänker.
    Ett jobb är ett jobb och kan jag leva utan att få betalt så ja absolut men behöver föda till mej och barnen
  • Anova
    anezka skrev 2011-02-12 16:23:12 följande:
    Ett jobb är ett jobb och kan jag leva utan att få betalt så ja absolut men behöver föda till mej och barnen
    Du får väl ingen "normal lön" om du är i FAS 3?
  • Anova
    Bedhead skrev 2011-02-12 16:22:14 följande:
    Intressantare är väl att ta reda på i vilken grad praktikperioder leder till jobb.
    Jag vet att de företag som jag vet om som har FAS3-jobbare har inte möjlighet att anställa dessa efter avslutat FAS3-tid.
    Praktikperionder leder sällan till fortsatt anställning vad jag har fått uppleva (har arbetat med långtidsarbetslöa).
  • Bedhead
    Anova skrev 2011-02-12 16:27:30 följande:
    Jag vet att de företag som jag vet om som har FAS3-jobbare har inte möjlighet att anställa dessa efter avslutat FAS3-tid.
    Praktikperionder leder sällan till fortsatt anställning vad jag har fått uppleva (har arbetat med långtidsarbetslöa).
    Vi kollar:
    www.familjeliv.se/Forum-26-68/m57280884.html
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • mammaNena
    Bedhead skrev 2011-02-12 16:34:54 följande:
    Vi kollar:
    www.familjeliv.se/Forum-26-68/m57280884.html
    svarade i din tråd. men deta handlar ju om olika praktik!
    Praktik genom skolan, praktik som man ordnar själv när man inte varit arbetslös så länge och den praktiken man blir utslussad på från arbetsförmedlingen. de företag som glider vidare på gratis arbetskraft!
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att jobba gratis, 40 timmar/vecka och utan möjlighet till semester i år efter år?