• B Rus

Gördel?

Förr i tiden lindade man kvinnornas magar efter förlossningen för att hjälpa till att hålla in magen och för att man inte skulle fortsätta att ha samma hållning som när man var gravid, dvs puta med magen. Vet nån om det finns andra fördelar med gördel efter förlossningen, tex kan den hjälpa till med att få magen att krympa, stärka muskulatur etc? Nån som provat gördel?

• Svar på tråden Gördel?
  • B Rus

... Är det förresten för sent att börja fundera på en gördel en månad efter förlossningen, man kanske ska använda den direkt efter?

• HonEllerHan

har med funderat på detta, varför det togs bort? Fanns det inte någon bevisad verkan av det?

• ungmamma2011

jag vet att min syster o mamma o mormor o alla säger att man skall ha gördel lr liknande för att hålla ihop magmuskulaturen och för att inte få en hängande mage typ! tror inte det är för sent, bättre sent än aldrig, födde sj för 2 veckor sen o har inte skaffat mig en ännu men ska göra det! håller på att kolla på nätet just nu!

• winniemoo

jag använde gördel direkt efter förlossningen, det var bra för hållningen men mest var det för att pressa på livmodern så den skulle dra ihop sig snabbare. så man blir smalare snabbare och får mindre hängig hud för man utsätter inte huden för samma belastning. sedan så ska man ju inte träna magmusklerna innan det gått iaf sex veckor och gördeln är jätte bra att fejka bra hållning med efter en graviditet.
    Även om det har gått en månad efter förlossningen så höjer man alltid självförtroendet när man bär gördel och det ser snyggare ut. Jag rekomenderar gördel det finns många fördelar :) 

• Wailea

Använde min Belly Bandit direkt på BB och det var verkligen jätteskönt att liksom trycka ihop allt som bara hängde om ni fattar Så förutom de effekter som sägs att man får av att använda gördel så är det väldigt bekvämt tyckte i alla fall jag!

• Ohana 84

Har ni några tips på vart man köper dessa? Finns det speciella just för när man varit gravid kanske?
    Har hört mkt om detta oxå och skulle vilja köpa en innan bebis kommer =)

• ungmamma2011
    Ohana 84 skrev 2011-04-06 08:19:11 följande:
    Har ni några tips på vart man köper dessa? Finns det speciella just för när man varit gravid kanske?
    Har hört mkt om detta oxå och skulle vilja köpa en innan bebis kommer =)
    Jag köpte min på nätet sök bara belly bandit på google så kommer det upp massor där. sedan finns det vissa affärer som oxo säljer dem, bebisaffärer då.
    Jag har använt min sen 3 veckor efter förlossningen(då jag inte hade tänkt på det innan) och det har faktiskt hjälpt tycker jag plus att det ger skönt stöd för ryggen med=) Så jag rekomenderar det varmt!
  • Ohana 84

Ja nu har jag hittat dom =) tack för hjälpen!!
    Svårt med storlek bara, ingen aning om vilket midjemått man kommer ha sen ju. Är i månad 8 nu och det står att magen kommer ha ungefär denna omkretsen efter förlossningen, menm kan det verkligen stämma? Lite lite mindra än en 8månaders gravid mage trodde ja ju! =)
    Men verkar som det funkar bra att sy på egna barborrband när den blir för stor!
    Hur tyckte du det va med storleken? Eller köpte du den efter förlossningen?

• ungmamma2011
    Ohana 84 skrev 2011-04-06 13:54:42 följande:
    Ja nu har jag hittat dom =) tack för hjälpen!!
    Svårt med storlek bara, ingen aning om vilket midjemått man kommer ha sen ju. Är i månad 8 nu och det står att magen kommer ha ungefär denna omkretsen efter förlossningen, menm kan det verkligen stämma? Lite lite mindra än en 8månaders gravid mage trodde ja ju! =)
    Men verkar som det funkar bra att sy på egna barborrband när den blir för stor!
    Hur tyckte du det va med storleken? Eller köpte du den efter förlossningen?
    jag köpte den så jag hade den 3 veckor efter förlossningen o då köpte jag storlek M och den har fungerat bra:P ska nog försöka fixa den lite mindre så småningom:P men då hade ju min mage gått ner en del med när jag väl köpte den med, men jag skulle rekomendera att du köper en som e lite mindre för då håller den längre, så får du be killen om hjälp att fästa den=) svårt att göra det sj..
  • winniemoo

Lindex har jätte bra! funkade för mig iaf

Svar på tråden Gördel?