Var handlar ni barnkläder?
I vilka butiker går ni för att handla kläder till barnen? Finns det några som är extra bra på pojkkläder, tycker ni?
I vilka butiker går ni för att handla kläder till barnen? Finns det några som är extra bra på pojkkläder, tycker ni?
När Liam var alldeles ny köpte jag en hel del tuffa pojkkläder på Kappahl och H&M. På Lindex har jag knappt köpt nånting och inte heller på Exit. Tycker inte om deras pojkkläder så mycket. Exit har väl kanske en del tuffa, men nä...
Liam är nu 5,5 månader och jag köper det mesta på POP och H&M... Tycker POP:s kläder håller längre. Deras passform gör att oftast kan Liam börja ha kläderna långt innan han egentligen har vuxit i den stl. Som nu så är 68 lagom och även 74 i tröjor, men han kan även ha tröjor därifrån som är i stl. 80 och snart även 86. Beror lite på vad det är för tröjor. Byxorna kan han oxå ha längre, då de ofta är längre där och man kan spänna i midjan. Så i början får man vika upp byxorna...
Jag har mest kläder från H&M och Lindex. H&M har bra priser och så älskar jag Bamse kläderna från Lindex. Vi har endel från KappAhl också. Hugo är ju "bara" 4 månader så slitaget är ju ännu inte så stort på hans kläder..
Nu innan bebis är född har jag handlat på Lindex o KappAhl samt en liten söt butik som har ett märke som heter Fixoni. Får se vart jag går när bebis är född. HM verkar ha en hel del tuffa kläder tycker jag, om man vet om det är en liten tjej eller kille. Har inte känt och tror inte heller att jag kommer att känna att det är värt att gå till de allra dyraste ställena i alla fall inte när det gäller de storlekar som bara kommer att användas någon månad... Så POP får vänta ett tag!!
Blir mycket H&M för vår del
Tycker åhlens har ganska ok kläder också. Saknar roliga kläder för killar
. Gillar inte Kappahl, för pluttinuttigt för min smak
Polarn och Pyret och HM, på nätet Katvig, Molo och Svea. Och snart ska jag slå till på IdaT också tror jag
www.trendybaby.se
www.idat.dk
Tack!
Barnkläderna från Esprit, FIX och Pop!
Men de har man ju inte alltid råd med... så det blir h&m och Lindex när man väl hittar något snyggt och inte för pluttit.... Åhlens sprangs förbi en gång - helt ok. Men man vet ju inte kvalite och så...
Handlar det mesta på H&M, tycker de har tuffa och prisvärda kläder!! De växer ju ur dem så fort samt kräks mat på som inte går bort! Och så blir det en del på Åhléns, tycker deras kvalité är bra!
Jag handlar mycket kläder på Åhléns till vår baby. Jättebra kvalitet tycker jag! De kan vara rätt stora i storlekarna, men hellre att det är för stort än för litet. Nu har vi en tjej så jag har inte riktigt kollat på killkläderna, men gillar man kläder med roliga tryck (det gör inte alla - det vet jag!) så kan man nog hitta en del på Åhléns. Det brukar inte vara det där pluttenuttiga, ryschpyschiga till tjejer och inte heller "vuxentryck", utan helt enkelt färgglatt och lite roligt tryck. Dessutom många roliga detaljer på kläderna. Annars blir det mycket Lindex, som jag också tycker är riktigt bra. Och baskläder från H&M. Bl.a. deras vita bodies är suveräna! Bra kvalitet, mjuka och sköna, och dessutom billiga så man kan ha MÅNGA ombyten.
Handlar mest på H&M och Kappahl.