När kan man börja träna med crosstrainer?
Jag fick mitt andra barn för tre veckor sen.
Jag har alltid varit aktiv och tränat mycket, spelat både fotboll och innebandy sen jag var 10 år gammal... I december 2009 opererade jag mitt främre korsband i ena knät, efter att det slitits av i en fotbollsmatch i juni samma år. Jag rehabtränade i cirka ett halvår (+ ett antal månader innan operationen) innan jag blev gravid... Tyvärr så blev det inte mycket mer tränat sen under graviditeten, delvis beroende på att jag börjat jobba igen efter första mammaledigheten. Nu är tanken att jag ska försöka komma tillbaka till fotbollen igen, och jag hoppas att jag kan spela igen innan sommaren. MEN, det kommer krävas mycket disciplin och rehabträning för att det ska funka. Jag vill ju nu försöka komma igång så fort som möjligt och känner redan ett sug efter att träna...
Så till min fråga, när jag kan jag börja träna lite lätt med min crosstrainer? Tänkte att det kunde vara ett bra första steg att vänja kroppen vid träning igen... Läste nånstans att man kan börja styrketräna efter ca. 6 veckor. Då borde man väl kunna börja med crosstrainer lite tidigare? Det är ju väldigt skonsam, men ack så effektiv, träning.
Kanske ska tillägga att jag bara sydde några få stygn. Försöker komma ihåg knipövningarna några gånger per dag.