• Louise89

Hur ska jag veta om han är förkyld? Operation onsdag!!

Usch jag är så rädd! På onsdag ska min lille kille operera hälsenan, en dag innan sin 5veckorsdag. Under narkos får man ju inte vara förkyld och igår kväll läste jag en blogg där en liten kille gått igenom samma operation och då hade dom fått höra att ifall bebisen är förkyld kan det vara direkt livshotande att få narkos.
    Så nu är jag ju livrädd. Oliver är nämligen väldigt snorig, det börjar bli bättre men han  har varit det i ca en vecka. Hostar har han gjort också.. Men han är som vanligt, pigg & glad. Så jag vet inte hur jag ska veta om han är förkyld eller inte?

• Svar på tråden Hur ska jag veta om han är förkyld? Operation onsdag!!
  • mandelblomma

om personaln ser att han är för förkyld så opererar de inte, på det du berättar låter det dock som en lindrig förkylning som inte är någon fara :)

• crossfit

Det är inte du som ska bedöma riskerna det är narkosläkaren. Om de anser att han är sjuk ställer de in op.

• a mor

Som ovan sagt, narkospersonalen bedömmer, och dom kommer inte att operera om han är sjuk. Dom sätter garanrerat stopp för det. 

• Louise89

nu känner jag mig lite lugnare, tack för era svar!

• oOMayaOo

När vi låg på sjukhuset med sonen så delade vi rum en natt med en liten pojke som blev tillbakaskickad från operationen för att de sa att han var förkyld. Så de brukar ha koll, men du borde såklart säga du åxå att han är förkyld.

Svar på tråden Hur ska jag veta om han är förkyld? Operation onsdag!!