• ruffsan

svårt att knipa

Skrikandes....Har en kanske konstig fråga.....men 1984 fick jag barn, förlossningen blev hastig för barnet hade navelsträngen runt halsen, dom gjorde ett stort klipp i kanten på  slidan, sen förde lyckades dom få fatt i navelsträngen och kapade den, efter det så tryckte dom ut mitt barn, som var blå i huvudet, det slutade lyckligt ,om man bortser från att jag fick en kraftig inflamation i såret, (det var värre än själva födandet),  har sen det haft ett jack kvar sen klippet, har också svårt att knipa. är nu 51 år, åldern tar ju också ut sin rätt, men jag känner mig stor, kniper så gott det går, missionären är inte att tänka på. det går inte att knipa tillräckligt, kan man få hjälp med operation för att rätta till skadan, annars är sexet slut för min del, är singel sen 5 år, drar mig för att söka ny partner, skäms för min stora ' mus'   , men tanken på att leva själv resten av livet är trist, snälla vad ska jag göra, hitta en man som är ' välutrustad' hade kanske varit lösningen Skäms,   hoppas ni kan ge mig ett gott råd....kram från ruffsan
  • Svar på tråden svårt att knipa
  • sexologen

Hej ruffsan!

Slidan har en fantastisk läkningsförmåga och läker oftast bättre själv än med hjälp av operationer efter en förlossning men om det klipp du beskriver orsakar dig obehag efter så här många år, tycker jag du ska uppsöka gynekolog för konsultation om ev. operation.

De råd jag kan ge är att träna upp bäckenbottenmuskelaturen, att knipa, knipa och åter knipa- precis som du gör;) Du kan träna när du sitter, ligger eller står och ta gärna hjälp av geishakulor som du för in i slidan och kniper runt. Du skriver att missionären inte är att tänka på, men finns det ställningar du njuter av så fotsätt med dem. Inte ska ditt sexliv vara slut redan! Har du lust att träffa någon tycker jag inte att du ska låta något hindra dig. Lust, närhet och sex låter viktigt för dig, så varför leva utan?

Lycka till!

Hälsningar Sara

Svar på tråden svårt att knipa