Få bort lukt av brända popcorn...hur???
För fy f-n vad det stinker i micron och det var 2 veckor sen jag brände popcornen nu!!!
Hjälp...vill inte lägga pengar på en ny micro så här innan jul!!!
Kram
För fy f-n vad det stinker i micron och det var 2 veckor sen jag brände popcornen nu!!!
Hjälp...vill inte lägga pengar på en ny micro så här innan jul!!!
Kram
Vet inte om det funkar men vissa lukter får man bort med ättika, ställ in ett glas i micron o testa. Lycka till!
Jadu, har gjort samma sak fast jag var nog snäppet värre för jag färgade hela mikron gul... Det gick INTE bort så mikron hamnade på tippen. Och lukten satt i i säkert 3 veckor, inne i skåpen till och med - men lugn, det försvinner så småningom - baka lite lussekatter vetja imorgon så blir det kanske bättre
Ja, ättika i skålar lite här o där kan hjälpa - det hade jag ute då.
Du ska lägga gurkskivor i ättikan. (Gurkan tar åt sig lukten) Svärmorstips mot gammal röklukt, vet inte om det funkar mot popcorn i micron? (Kör inte micron utan låt det bara stå över natten!)
ok...tack så jättemycket!!!
Får åka och handla ättika och gurka imorrn
Jag har iallafall inget tips! Vår micro står på balkongen efter en mindre eldsvåda då jag skulle poppa popcorn och glömde dem...JA jag ska alltid göra 365 tusen saker samtidigt.
har du testat ättika? Mitt ex förstörde min kompis mikro, den fick kastas, stank ju som bara den. usch.
Var inte läge att prova någonting..den har nog gjort sitt den micron
Vad synd... annars kan du testa vanligt bakpulver... bara att gnugga in med lite vatten och sen torka av.
Nja, den är mer gul än vit nu för tiden...så vi lämnar den åt sitt öde.
Fast bakpulver använder jag till kaffe kannan...gnuggar in lite och sen blänker den som aldrig förr
en kopp m vatten och en citronskiva en halv minut.. Jag tror att det var Evelyn på Äntligen Hemma som sa det i ett programm
det där med vatten och citronskiva känner jag igen...men har ingen citron hemma!!! Hann inte handla ättika idag heller så jag prövar väl med citronen först! Funkar inte det så får jag ställa in ättika i micron över natten!
Tack alla!!!