• iaseia

Hur bli av med kattkiss lukt

En av mina katter steriliserad hona har fått för mig att använda skinnfåtöljen som toalett, den luktar pyton nu, har försökt att skura den med citron vatten och citronskurmedel men inget funkar. 
    Urinet har liksom gått ner under skinndynan där de är tyg, både i fåtöljen och dynan. 
    ingetting verkar funka. Man kan ta av dyhnfodralet men den är ju både i tyg och i skinn så vet inte hur de funkar med att tv ätta den i tvättmaskinenb plus att de är tyg under dynan också och de går ju inte ta bort

Hur ska jag göra, måste ja göra mig av med hela fåtöljen ?? 

• Svar på tråden Hur bli av med kattkiss lukt
  • jejje82

Finns nåt medel som heter Piss Off som ska vara bra.

• nemo1

Ta på antingen ytdesinfektionmedel eller alsolsprit, finns på apoteket. Det äter upp den otrevliga lukten. Ta bort den döverssta delen och dränk in den ordentligt med spriten om du inte törs tvätta den. Sedan tar du och sprayar sprit på tygdelen som är kvar. Lägg sedan en tjock frottehandduk över tygdeln så att det får torka upp ordentligt.

• Amazina

Mina föräldrar hade en kissande katt som en gång pinkade i skinnsoffan. De testade typ ALLT men lukten gick liksom aldrig bort... Ge det ett försök med dom grejerna som ovanstående berättar om, annars är det nog inte mycket du kan göra...

• iaseia
    jejje82 skrev 2011-02-13 14:20:42 följande:
    Finns nåt medel som heter Piss Off som ska vara bra.
    Men det är väl för att hålla katterna borta, inte för att ta bort lukt, om ja inte missminner mig.

Hade en hankatt  osteriliserad för ett par år sedan, har för mig att ja sprutade det överallt då.
    '
    Ska testa med alsolsprit.

mern kan man fukta ner skinnet, har ju sprutat på citronrengöringsmedeln nu och de blivit fula fläckar på skinnet så antar att de inte kan bli värrem, men men

• nemo1

Jag är jourhem och råkar ibland ut för små olyckor då jag har mycket kattungar. Alsolspriten är oslagbar tycker jag. Sprutar i lite i tvättmedelsfacket tillsammans med tvättmedlet när det är något nerkissat. Dessvärre kan jag inte svara på om det blir fläckar på skinnet då jag inte har testat det. Men fläckarna du fick var säkert för att det var citron, det bleker ju.

• Marre79
    iaseia skrev 2011-02-13 15:04:54 följande:
    Men det är väl för att hålla katterna borta, inte för att ta bort lukt, om ja inte missminner mig.

Hade en hankatt  osteriliserad för ett par år sedan, har för mig att ja sprutade det överallt då.
    '
    Ska testa med alsolsprit.

mern kan man fukta ner skinnet, har ju sprutat på citronrengöringsmedeln nu och de blivit fula fläckar på skinnet så antar att de inte kan bli värrem, men men
    Den tar bort lukten och desinficerar så att katten inte ska gå dit igen
  • LadyA01

Pissoff har tyvärr fungerat väldigt dåligt för oss, men däremot har vanish soff o mattspray funkat jättebra! Det har dock varit på tygsoffor, men det kan ju vara värt ett försök!

• nemo1
    LadyA01 skrev 2011-02-16 18:59:05 följande:
    Pissoff har tyvärr fungerat väldigt dåligt för oss, men däremot har vanish soff o mattspray funkat jättebra! Det har dock varit på tygsoffor, men det kan ju vara värt ett försök!
    Men med dom medlen får du inte bort kattlukten så pass mycket att inte katten känner det. Stor risk att katten sätter sig där igen.
Svar på tråden Hur bli av med kattkiss lukt