Bädda barnvagn på sommaren?
Ska ha mitt första barn i slutet på juni och undrar lite över vad man ska ha i barnvagnen på sommaren?
Ska ha mitt första barn i slutet på juni och undrar lite över vad man ska ha i barnvagnen på sommaren?
Lammskinn är jättebra, svalkar på sommaren och värmer på vintern! :)
Det och en tunn bomullsfilt räcker gott och väl. Jag har även ett parasoll med SPF som extra skydd mot solen :)
Jag hade bara madrass och en kudde, filt om det är kyligt. Parasoll skulle jag rekomendera, det hade inte jag och det var skitjobbigt när solen sken in.
Min son är 1/7-2008 och det var en jättevarm sommar. Oftast låg han i bara body och strumpor ev. tunn tunn bomulsshjälm i vagnen. Vi hade tunna flanellfiltar som köptes i 3-pack på Babyland på honom. Rejält solskydd. Vi köpte till en extra skärm som man sätter på sufletten på vagnen för att ge maximal skugga (hade en Teutonia). Jag hade mjuklift som var öppen hela sommaren och sonen låg på ett örngott modell större. Under hade vi en frottehandduk. Fungerade jättebra. I vissa vagnar är det madrass när man köper vagnen men inte i mjukliftar. Gallerfilt har många, finns på de större babyaffärerna.
Du kommer att upptäcka att vissa dagar är det endast blöja på barnet och solparasoll på vagnen som är det enda som gäller Andra dagar är det regnskydd på vagnen, body, byxor, kofta, vantar, halvtjocka sockar och filt som ska på barnet.
Är man det minsta osäker så packa en massa bra-saker och kasta ett öga i de andra vagnarna ni möter på promenaden och så gör ni lika
åh jättebra tips hörni! lammskinn ska nog införskaffas, det har jag hört fler som kan rekommendera.