• Love family

söker en viss barnlåt...snälla försök hjälp mig tack :)

På min dotters gymnastik så kör vi en sång som heter antingen: När vi gick på stan eller när vi går på stan.

så går den typ:

När vi gick på stan det var här om dan då såg vi en?????som sa titta där där där gör så här här här så gjorde vi ???? sprattel gubbe sprattelgubbe sprattegubbe hej å vad vi gillar dig...
    Har bara hört den en gång, och man går i en ring och gör allt i texten...olika gubbar gummor och sura barn möter vi i sången osv...

Hoppas någon känner igen den och kan hitta låten.

Tack på förhand.

• Svar på tråden söker en viss barnlåt...snälla försök hjälp mig tack :)
  • Love family

ingen? har kommit på lite till...efter titta där där där gör så här här här så härma vi honom så bra. sprattelgubbe sprattelgubbe sprattelgubbe hej titta på oss när vi härmar dig. sprattelgubbe sprattelgubbe sprattelgubbe hej å vad vi gillar dig.....sen fortsätter det när vi gick på stan det var här om dan då såg vi en...

• Annafiol

Jag vet vilken du menar. Hade den när jag undervisade i rytmik för många år sedan. Skivan fanns på skolan och jag använde den varje gång. Där fanns fler bra danslekar tror jag.
    Om jag hittar den lovar jag att berätta det för dig
    Anna

• Mrs Vader

Har försökt att få min dotter att sjunga den för mig men hon hittar bara på. Funkar inte =)

• Love family

tack snälla ni för att ni försöker. Anna tack..hoppas du hittar den...försökt på toutube, men är kass på sånt där. vet ju inte vad låten heter egentligen eller vilken skiva den rillhör, artist osv...så svårt att söka rätt för en som jag som ändå inte kan innan..haha

Svar på tråden söker en viss barnlåt...snälla försök hjälp mig tack :)