• mammamaria1981

vad kan vi småbarnsföräldrar göra på ALLA HJÄRTANS DAG???

ge oss tips tack. vi vill hitta på nått fast att vi har en tre veckors baby. jag och min kille firar även 1års förlovning imorgon på alla hjärtans dag

• Svar på tråden vad kan vi småbarnsföräldrar göra på ALLA HJÄRTANS DAG???
  • Majsan70

Älska varandra och värna om varandra på samma vis som årets alla andra dagar kanske?

• Jamieolivia

Vad mysigt!
    Käka en extra god middag och gör efterrätt. Till och med trerätters om ni vill ;) Låt middagen ta tid. Kika på nån film (beror ju på hur bebisen är så klart! Kanske grinig)...
    Har ni hela dagen eller bara kvällen på er? På dagen kan man gå en trevlig promenad tillsammans och kanske ta en fika när man gått ett tag (säkert kallt och skönt)...Ett mysigt fik med varm choklad, kaffe eller te, det är härligt.
    Lyssna på era favoritsånger tillsammans hemma och prata. Bara mys tillsammans.

Spela nåt roligt spel om ni har. Typ frågespel, eller nåt annat. Nåt som gör att man pratar och skrattar. En kopp god te till det och nåt hembakat kanske :)

Ta roliga kort tillsammans, med fula och roliga miner. Kul att framkalla sen och ha kvar!

Bada tillsammans? Om barnet sover en stund... 

• La Lola
    Majsan70 skrev 2011-02-13 16:45:30 följande:
    Älska varandra och värna om varandra på samma vis som årets alla andra dagar kanske?
    Bra svarat! 
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • mammamaria1981

tack för tips, men vi hade mer tänkt att vi ska åka iväg och göra nått men vet inte vad. lillen gillar att vara ute och sover mycket i vagnen då. när vi är hemma så blir det så "vanligt", vi är tvungna att turas om att vagga lillen i våra famner för han har kolik och bara skriker =(

• vivianne

Jag tänkte vara lite töntig och fixa en "hjärtlig" middag efter jobbet. Hjärtformade toast med kanske skagenröra eller något (pepparkaksmåttet på formfranska och tryck), hjärtformade pizzor, hjärtformade pannbiffar är väl vad jag kommit på hittills - får se vad det blir (tips mottages tacksamt).

Med en treveckors kan ni ju boka bord på favoritrestaurangen om det inte är fullt redan!

• vivianne

Oj, en treveckors med kolik. Kanske inte en romantisk middag då...

Köp ett par peltor kids och gå och bowla kanske!

• mammamaria1981
    vivianne skrev 2011-02-13 16:52:28 följande:
    Jag tänkte vara lite töntig och fixa en "hjärtlig" middag efter jobbet. Hjärtformade toast med kanske skagenröra eller något (pepparkaksmåttet på formfranska och tryck), hjärtformade pizzor, hjärtformade pannbiffar är väl vad jag kommit på hittills - får se vad det blir (tips mottages tacksamt).

Med en treveckors kan ni ju boka bord på favoritrestaurangen om det inte är fullt redan!
    nä men gud vad mysigt och gulligt. gud vilken fantasi du har. din man/kille kommer uppskatta det jätte mycket, speciellt med tanke på vilken tid du kommer lägga ner på det...

ja, det är nog det enda som jag också kommit på att vi kan göra, gå ut och äta någonstans. men vad kan man mer göra???
  • vivianne
    mammamaria1981 skrev 2011-02-13 17:25:07 följande:
    nä men gud vad mysigt och gulligt. gud vilken fantasi du har. din man/kille kommer uppskatta det jätte mycket, speciellt med tanke på vilken tid du kommer lägga ner på det...
    Skräm mig inte, jag jobbar som vanligt imorgon och har inte en massa tid att laga mat på Lite toast med färdig skagenröra borde gå snabbt hoppas jag. Och pizza kanske...

Tror både maken och femåringen kommer att tycka det är lite kul i alla fall. Mest att dagen uppmärksammas!
Svar på tråden vad kan vi småbarnsföräldrar göra på ALLA HJÄRTANS DAG???