112 på liv och död..tigerbalsam???
Varför har polisen tigerbalsam för?
Är det för deras egen skull..om de skulle skada sig eller har det annat polisaktigt syfte?
Någon som vet?
Dagens onödigaste fråga men kan inte släppa det
Varför har polisen tigerbalsam för?
Är det för deras egen skull..om de skulle skada sig eller har det annat polisaktigt syfte?
Någon som vet?
Dagens onödigaste fråga men kan inte släppa det
Ingen aning egentligen men luktar det inte ganska starkt? De kanske använder det som luktsalt ifall de hittar nån som är däckad eller att lukta på ifall de hittar ett lik eller ja ifall någon skadar sig...
Privata saker trillar ibland ur stora trunken. Så det var nog en polis med ont i någon muskel som tappat ur den och glömt den där.
Nä det var inget som trillade ut. De skulle kolla igenom bilarna så de hade allt finns. Då tog de fram tigerbalsamet och la tillbaka det sen.
Vi funderade också på om det kunde vara som luktsalt..men tror ändå inte det.
Såg något program tidigare då de hade typ under näsan i de fall de gick in i väldigt osanitära miljöer där det stank mycket. Vet dock inte om det var seriöst eller abra någon "polisserie". Bara kom att tänka på det - men ta det inte allt för allvarligt, kan ha varit bara blaj.
Sen var det ju i samband med att det var ISKALLT ute.
Och jag vet ju att tigerbalsam värmer på något vis.
Så kanske om dom känner att näsan fryser lite extra så smörjer dom på det.
Eller kinder liknande
En tanke bara =)
Poliser har sina väskor med grejer där bak. Någon kan ha tappat det eller lagt det där flera veckor tidigare. Tigerbalsam ingår inte i utrustningen.
Ja jag såg det jag med, och fråga mig samma sak *haha*
De kan ha det till att smörja under läppen när de går in i lägenheter med lik etc, för att inte känna lukten. Rätt vanligt inom yrkesgrupper som kommer i kontkat med död eller andra lukter.
Hahaha,
Ja, för poliser är inte vanliga människor! Varför ska dom ha tigerbalsam??? Dom gör ju aldrig illa sig!!
Men givet är ju att dom lär ha det när dom kommer till äckliga ställen, ev när det stöter på lik osv.. Sånt som luktar illa.
Säkert en bekvämlighetsgrej som passar till utrustningen liksom.
men svider inte tigerbalsam? =O
inte bättre med typ vick då?
fast det luktar kanske inte så starkt jämfört med tigerbalsam...