• HelenS

Fuerteventura eller Teneriffa nu i mars?

Letar sista minuten, har aldrig varit på Kanarieörna. Vart skall man åka, hittar resor till Teneriffa eller Fuerteventura. Vad skiljer dem åt? Väder och vind?

Åker utan barn, bara sol och god bok som gäller. tar tacksamt emot alla tips! 

• Svar på tråden Fuerteventura eller Teneriffa nu i mars?
  • asdfghj

undrar samma sak, så jag knuffar upp frågan

• Frökenolson

Jag kom hem från corralejo på furtuventura igår, det var helt underbart!! Lugnt, god mat, bra service, inte jättebra butiker men helt ok.
    Det var helt underbart med sol på näsan!!

• Elli47

Lanzarote har ju svarta stränder medan Fuerteventura har fina sandstränder (Saharasanden blåser dit nämligen). Annars vet jag inte, har inte varit till Lanzarote men däremot till Fuerteventura 1987!!!

• HelenS

Jag bryr mig egentligen bara om sol på näsan! Och en bok klistrad mot kinden när jag somnat i solstolen! 

• SVejsan
    Lanzarote har ju svarta stränder medan Fuerteventura har fina sandstränder (Saharasanden blåser dit nämligen). Annars vet jag inte, har inte varit till Lanzarote men däremot till Fuerteventura 1987!!!

Man fraktar saharastrand till åtskilliga av Lanzarotes stränder... Fördelen (och nackdelen) är att Lanzarote är en av de ställena på Kanarieöarna som det räknar minst...

TS, åk gärna upp till Nationalparken Timafanaya (vulkanområdet) metd en utflykt samt till  Cueva de los Verdes (Gå ner i lavagrottor som är del av det längsta tunnelsystemet i världen.)

Om du bor i Puerto del Carmen så har dom ett ganska trevligt shoppingcentrum som heter Biosphera med zara, mango och en del inhemska märkesaffärer...

• firewoman

Vår favvo-ö är Teneriffa dit vi åker varje år. Södra delen av ön är mycket solsäker och vi har alltid haft runt 25 grader i havet.

• Me Em

Har varit på både Teneriffa och Fuerteventura (båda gångerna nov-dec dock)
    vädermässigt och "att göra mässigt" så rekommenderar jag Teneriffa!

Ett måste om man åker till Fuerteventura enligt mig iaf, är att man hyr bil några dagar och kör runt "hela ön" !

:)

• Jigge

Lanzarote var ett bra val, brukar vara solsäkrast av öarna.

Svar på tråden Fuerteventura eller Teneriffa nu i mars?