• Två små underverk

Bästa träning för mage/rumpa/lår som går att göra hemma??

Undrar om någon vet hur man ska träna om man vill minska och bli lite fastare på mage, rumpa och lår?
    Är det bra att motionscykla, eller vet någon nån bra tränings DVD med olika övningar?

Tipsa :)

ღMamma till Natalie 061011 och Ted 090723ღ
  • Svar på tråden Bästa träning för mage/rumpa/lår som går att göra hemma??
  • Tainted

åh, jag vet! Får äntligen leka lite expert inom ämnet :D

har nyligen börjat träna med en personlig tränare och jag är totalt otränad.

mage kör vi liggandes på rygg, med knäna böjda. tryck svanken hela tiden mot golvet så att inget mellanrum där finns och dra in naveln så nedre magen är spänd. håll sen knäna tätt ihop och dra knäna mot bröstet, med svanken tryckt mot golvet och knäna ihop hela tiden. han brukar säga att man ska ha en liten boll eller nåt mellan knäna så man inte glömmer att hålla ihop dom, då tränar man främst mage men också lår. perfekt om man som jag har lite delade magmuskler sen graviditeten.

rumpa ligger du på mage, med benen böjda uppåt från knäna så fötterna pekar i taket. sen ska du spänna rumpan och försöka hålla knäna ifrån golvet så länge du orkar, samt röra benen ihop/ifrån varandra. grejjen med denna är att man ska slappna av i ryggen, i början fick jag ont i nedre ryggen och det kändes mest som en ryggövning men då spände jag mig visst fel, det ska alltså inte kännas i ryggen utan i rumpa och baksidan av låren.

om man bara vill träna lår så ställ dig på knä med höften rak, och luta kroppen lite bakåt så tränar du framsidan av låren. eller om du vill ta baksidan så stoppa in fötterna under soffan eller nåt så du får stöd och luta dig frammåt istället.

eller hela kroppen och allt samtidigt, gör plankan :)

• Två små underverk
    Tainted skrev 2011-02-13 20:00:05 följande:

åh, jag vet! Får äntligen leka lite expert inom ämnet :D

har nyligen börjat träna med en personlig tränare och jag är totalt otränad.

mage kör vi liggandes på rygg, med knäna böjda. tryck svanken hela tiden mot golvet så att inget mellanrum där finns och dra in naveln så nedre magen är spänd. håll sen knäna tätt ihop och dra knäna mot bröstet, med svanken tryckt mot golvet och knäna ihop hela tiden. han brukar säga att man ska ha en liten boll eller nåt mellan knäna så man inte glömmer att hålla ihop dom, då tränar man främst mage men också lår. perfekt om man som jag har lite delade magmuskler sen graviditeten.

rumpa ligger du på mage, med benen böjda uppåt från knäna så fötterna pekar i taket. sen ska du spänna rumpan och försöka hålla knäna ifrån golvet så länge du orkar, samt röra benen ihop/ifrån varandra. grejjen med denna är att man ska slappna av i ryggen, i början fick jag ont i nedre ryggen och det kändes mest som en ryggövning men då spände jag mig visst fel, det ska alltså inte kännas i ryggen utan i rumpa och baksidan av låren.

om man bara vill träna lår så ställ dig på knä med höften rak, och luta kroppen lite bakåt så tränar du framsidan av låren. eller om du vill ta baksidan så stoppa in fötterna under soffan eller nåt så du får stöd och luta dig frammåt istället.

eller hela kroppen och allt samtidigt, gör plankan :)

Tack så jättemycket, dessa övningar låter lovande ska absolut prova Skrattande
    ღMamma till Natalie 061011 och Ted 090723ღ
  • Tainted

gör så! hör av dig om nåt e otydligt, fick massa bra övningar för resten av kroppen också som man ska göra 2-3ggr per dag. ang mage-övningen så ska knäna vara böjda men vaderna ska liksom inte nudda låren, skrev visst lite luddigt där. och du ska inte hålla positionen utan upprepa hela tiden men bara nudda tårna i golvet när du går ner, magen ska liksom inte få vila emellan :)

• Johan75

Rumpa och lår - utfall.

Mage - plankan. Gör tre gånger så länge du orkar.
    Rygg - höftresningar. Gärna med ett ben ut från kroppen. Håll tre gånger per ben så länge du orkar.

Konditionsträning - gör du för konditionen, inte för att bränna kalorier. Gör därför den roligaste konditionsträningen som du vet.

"Minskar" gör du genom att äta bättre och lite mindre.

Behold, i come as a thief.
  • Gladskit

Jag skulle också rekommendera utfall. Det går att variera massor också, med utan vikter, foten på en pall osv. Grym träning för baken

Svar på tråden Bästa träning för mage/rumpa/lår som går att göra hemma??