• mysan13

Mysig restaurang i Göteborg för dejt med äkta mannen

Yes! Vi har fått barnvakt och ska gå ut och äta bara jag och mannen. Men nu är vi nyinflyttade här i Göteborg och har ingen aning om vart vi ska gå. Det behöver inte vara någon Michelinkrog, men gärna lite finare, vi har tänkt spendera ca 1000-1500 kr på mat och vin. Mysig atmosfär men inte så trångt att man behöver överrösta bordsgrannen. :)

Några tips?

Ja, och bra om det finns borsreservering så vi vet säkert att vi får plats där.

• Svar på tråden Mysig restaurang i Göteborg för dejt med äkta mannen
  • Mareldsbarn

Gillar ni skaldjur? Vad sägs om sjömagasinet eller fiskekrogen? sök på deras namn på google så når du restaurangens hemsida. Supergott på båda två måste jag säga Sjömagasinet har dock en "Mysigare" atmosfär än vad fiskekrogen har enligt mig.

• mysan13

Sjömagasinet är stängt!
    www.sjomagasinet.se/lang.asp

Fiskekrogen har jag hört gott om, men kanske lite i dyraste laget för oss.

La Cucina Italiana låter spännande med sin hemliga meny - är det värt ett besök?

• Pia och Elna

1252 tycker jag är bra och har en väldigt prisvärd avsmakningsmeny med vinpaket.

www.1252.se/

• Chinchilli

Lilla torgets vinkrog!! Var där nu i helgen, de har prisvärda "färdiga" menyer - 3-rätters 399:- (efterrätten på denna är såååååååå jättegod!! Mjölkchokladbrulée, längtar tillbaka! Och en 4-rätters för 499:-. Jättemysig liten lokal och supertrevlig personal, kan varmt rekommendera denna!! Eller Tvåkanten :D

• Alex  mamma

Basement som är en av stans bästa restauranger men med något lägre pris. Fantastisk mat och vin, finns både a la carte och färdiga menyer m rekommenderade vinpaket.

• slemtorsk i din bralla

Thats Amore...  Längst upp på Linnégatan litet, gemytligt och framförallt LUGNT, inte någon hög ljudnivå och inte massa fulla människor som stökar o har sig....

Finns någon slags meny med fem rätter som kostar runt 250 kr /man och så kan man välja till vinpaket till det så hjälper personalen till med att välja viner som passar.

Jättegod mat och trevlig personal

• Pia och Elna
    Alex mamma skrev 2011-02-13 23:25:19 följande:
    Basement som är en av stans bästa restauranger men med något lägre pris. Fantastisk mat och vin, finns både a la carte och färdiga menyer m rekommenderade vinpaket.
    Ja helt fantastiskt måste jag också säga. Men de varkar ha blivit billigare sen jag var där sist (eller så minns jag fel) har de bytt kock/ägare eller annat?
Svar på tråden Mysig restaurang i Göteborg för dejt med äkta mannen