Är så himla trött på att vara fattig fast jag tjänar över 30000 kr/mån
Baah! Det är den 13.e idag, 12 dagar kvar till lön. Jag har ca 100 kr i plånboken. Hade 1400 kr kvar när räkningarna var betalda. Fick 1500 kronor av min mamma, men det är som sagt inte mycket kvar av det nu...Fan, jag orkar inte ha det så här! Jag är för tusan högutbildad, tjänar ganska hyfsat....men är ensamstående mamma till tre barn varannan vecka. Det blir ju inga pengar kvar!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-15 00:02
Tack alla för ert engagemang i tråden! Inser att jag uttryckt mig onödigt provocerande...jag är inte fattig - det borde stått att jag är trött på att känna mig fattig! Det är en stor skillnad i det. Men tycker absolut att jag som högutbildad (5 års universitetsutbildning och med ett jobb som jag spenderar en bra bit mer än 40 tim i veckan på plus pendling ca 8 mil/dag borde kunna unna mig mer även som ensamstående med barn!!
Många spekulerar i att jag bor i Stockholm - det gör jag inte, jag bor i Öresundsområdet. Tror dock inte att det är nån större skillnad på hyror/BR-priser/huspriser här jmf med Stockholm. Vi har ju många som tjänar mycket pengar här med universitet/högskolor/många företag plus danskarna som hjälper till att driva upp priserna rejält.