• leias

Norrfällsvikens camping och stugby

Hej!

Någon som bott på denna camping, har nämligen tänkt boka 1 vecka nu i sommar.
    Campingen ligger ovanför Härnösand 

• Svar på tråden Norrfällsvikens camping och stugby
  • Anova

Ja, jag har varit där en midsommarhelg och det var inte att rekomendera.. (så mycket stök).

Min sambo och hans familj är trogna husvagnscampare och ge gillar Norrfällsviken. Det jag minns var tråkigt var att det var så långt till närmsta strand (men har för mig att de skaffat pool där, det var ett par år sedan jag var där).

• Akleja

Jag bodde där i ett par nätter för några år sedan. Jag tyckte att det var en mysig camping. Min första husbilscamping i och för sig så jag har inte så mycket att jämföra med men jag hade blivit rekommenderad det stället.

• MajaVira

Just midsommarhelgen är nog ingen höjdare, men i övrigt är det en rätt trevlig camping. Det finns en strand på campingområdet och en lite större strand på gångavstånd. De har en liten pool, dock inte uppvärmd - när vi var där tror jag vattentemperaturen i poolen var 12 grader...

• leias
    Tack
    Någon som bott i deras stugor.
    Tittar på en på 20 kvm men de tror det blir trångt med resesäng och de rekomenderar den större stugan som kostar dubbelt så mycket,

Så tänkte om någon annan sett stugorn 
  • MajaVira

Vi hyrde självhushållsstugan på typ 35 kvm, den var fräschare än vad vi förväntat oss. Ett litet sovrum med två våningssängar (väggfasta), bara så mycket golvyta kvar att en madrass fick plats. Ett allrum med hörnsoffa och köksbord plus pentrydel. Fördelen med dessa stugor är inte bara att de är större, det finns även toalett och dusch. De andra stugorna har inte toalett/dusch, utan då måste man gå till servicebyggnaden.

• Kodia

Vi var där för två år sedan. Campingen är helt ok, och det finns massor med kul utflykter i omgivningarna. Många fina promenadstigar över berg och sten i naturreservatet, där man ser landhöjningen, osv. 

Men den stora nackdelen är att det inte finns något bra bad. På kartan ser det ut som en strand nära infarten, men den är _inte_ badbar, utan är dy och ev. avloppsvatten... Den fina stranden tar det nog en halvtimme att gå till. Det går att köra bil nästan ända fram, men sedan är det lös sand, dvs. inte vagnvänligt. Den lilla poolen var stängd när vi var där i början på juli. En konferensanläggning (?) inom gångavstånd hade pool man kunde betala för att använda.

Svar på tråden Norrfällsvikens camping och stugby