• Kalycia

Platt, tråkigt hår - förändra mig!

Jag är så trött på mig själv. Min hår är en del i varför jag inte alls tycker om mitt utseende. Det hänger platt, blir fettigt direkt, trots att jag provat både det ena och det andra. Jag behöver göra något med håret för att det ska få volym. Det är ganska långt, väldigt tunt och helt enkelt superplatt, vilket för det fettigt lätt. 

Om ni skulle förändra mitt hår, hur/vad skulle ni göra då? 

• Svar på tråden Platt, tråkigt hår - förändra mig!
  • jollekatrin

Det hade varit lättare om man fick se en bild.? Har du lugg? Uppklippt? Kan du tänka dig kortare frisyrer eller extentions? Möjligheterna är oändliga om man är öppen för det? Jag är frisör, du får jätte gärna sicka en bild till min mail om du inte vill posta en här.

• Kalycia

Hej, jag vill helst vara helt anonym på alla sätt här på Familjeliv och vill helst inte skicka någon bild. Förstår självklart att det underlättar hur mycket som helst med en bild.

Jag kan tänka mig något kortare frisyrer men jag har ganska kraftigt käkparti så jag är ganska säker på att det inte passar mig. Är öppen för i princip vad som helst, bara det passar mig och mitt ansikte. Har ingen lugg, men skulle nog behöva sned lugg eller liknande eftersom ja har en lite hög panna också.

På vilket sätt kan extensions vara bra? Andra sätt för mer volym. Blir verkligen jätteglad om jag kan få till nåt med det här tråkiga håret. 

• jollekatrin

Ja det är otroligt svår att säga vad du passar i. Men extastions kan man sätta in för att göra det fylligare. Då hade jag nog sytt på tränsor eftersom att du har tunt hår. Finns även clips om du inte vill ha permanent. Om du kan tänka dig kortare frisyr så kolla i tidningar efter din ansikts form och se vad du tycker passa. Det juh du som skall trivas med hur du ser ut.

• Kalycia

Jag har haft permanent förut, superskönt med volym och att bara behöva tvätta håret en gång i veckan. Har pyttelite kvar i topparna så ja vet inte om ja vågar göra det igen eftersom det sliter så på håret. Spiralpermanent hade jag då. De fick jobba för att få det lockigt eftersom det inte "fastnade" på mitt hår. 

• Hallonmumsan

Jag har sånt hår som dig och använder torrschampo för att få volym så ser det iallafall rent ut en dag

• DidleyDoo

Gör slingor! Håret blir lite torrare samt du får mer volym, en bra frisör kan göra i nyanser nära din egen vilket ger mer liv. Lite saltvattenspray i innan du fönar ger också lite mer stadga och lite beachkänsla. Lycka till!!

• humma
    Hallonmumsan skrev 2011-02-14 00:03:37 följande:
    Jag har sånt hår som dig och använder torrschampo för att få volym så ser det iallafall rent ut en dag
    Ja, torrschampo är bra!
  • Sofia8504

Jag har alltid saltvattenspray i håret innan jag fönar det och så borstar jag det liksom uppåt medan jag fönar. Sen kör jag med en Volume master vid rötterna för att få ett bra lyft. Ibland sätter jag i lite torrschampo redan i det nyfönade håret, innan jag kör med volume mastern. Förut såg mitt hår fett ut redan efter en dag, nu är det fräscht och med volym en hel vecka om jag vill (tvättar dock oftare eftersom jag tränar).

Om jag är lat ibland och bara tvättar håret som vanligt och inte har några produkter i så blir det så otroligt platt och formlöst. Fattar inte att jag alltid gick så förut Glad.

• Björnmossa

No 'poo gör att håret inte blir fett direkt. Välkommen till tråden! (ligger i skönhetsforumet)

• Kalycia

Jag fönar aldrig mitt hår, äger inte ens en hårfön. Gör det någon slags skillnad? Jag förstår att det kan ge mer volym och därmed mindre fett visserligen, men blir inte håret också väääldigt slitet av att alltid fönas?

Saltvattenspray, vad är bra med det? Varför bör man använda det och var hittar man det? 

Svar på tråden Platt, tråkigt hår - förändra mig!