• Anonym

Berätta innan man plussat?

Vi har kämpat så länge och den här månaden är jag helt hundra på att jag är gravid, Symptomen går inte att ta miste på plus mensen har inte dykt upp. Har heller inte fått något plus än (?) Med sonen tog jag inte testet förens en vecka efter bim och fick ett starkt plus, men då testade jag inte tidigare heller så jag vet inte om det hade visat tidigare.
    Hela min kropp skriker om att få berätta det för min bästa vän, men är det helt idiotiskt att säga att man är gravid innan man plussat? Jag vet ju att jag är det.. Det kan helt enkelt inte vara nåt annat.

• Svar på tråden Berätta innan man plussat?
  • Hallonblomman

Kan du inte ta ett test så du får det svart på vitt innan du säger det till nån?

Engla - mitt allt ♥
  • Anonym
    Hallonblomman skrev 2011-02-14 07:49:55 följande:
    Kan du inte ta ett test så du får det svart på vitt innan du säger det till nån?
    Har gjort det men det visar inget.
  • Anonym

Det är klart det kan vara annat. Jag hade aldrig berättat innan ett plus...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-14 07:51:24 följande:
    Det är klart det kan vara annat. Jag hade aldrig berättat innan ett plus...
    Nej, det känns exakt som med sonen, även symptom som jag inte reagerade på först, som först ett tag efter slog mig vad det var och att det var lika förra gången.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-14 07:52:13 följande:
    När har du BIM?
    I fredags.
  • Kazeer

Brukar du prata med din vän om din längtan efter barn och om att ni aktivt försöker att få barn och att ni har försökt länge osv? Om du brukar göra det, så är det väl inte så konstigt om du skulle säga till henne att du starkt misstänker att du är gravid. Men just nu, innan du har bekräftat graviditeten med ett test, så är det ju "bara" en misstanke, om än stark, och inget faktum.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-14 07:52:48 följande:
    Nej, det känns exakt som med sonen, även symptom som jag inte reagerade på först, som först ett tag efter slog mig vad det var och att det var lika förra gången.
    Jag har också varit gravid, men även trott att jag var det vid ett tillfälle. Helt hundra. Det var jag inte.
  • Dexxi

Jag skulle vänta..går det verkligen inte hålla sig några dagar och vänta in ett plus? Jag har vart toksäker på att jag vart gravid...säkert skengravid 3 gånger sen dottern...så jag hade inte vågat gå på det! Lycka till, hoppas förstås du har rätt och är gravid!

♥ Nova 21:e mars 2008 ♥ Skrutt i magen med BF 15/7 2011 ♥
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-14 07:53:10 följande:
    I fredags.
    Då är du nog inte gravid om inte testet visar något. Annars, testa med CB.
Svar på tråden Berätta innan man plussat?