• totte38

Hur mkt sover era 6 månaders under dagen?

Ja som rubriken lyder....=)

• Svar på tråden Hur mkt sover era 6 månaders under dagen?
  • Lantani

Hmm svår fråga, då hon fortfarande inte riktigt har fasta rutiner.
    Men hon brukar vakna runt 06,30-07, sen efter 2 timmar sover hon en stund igen (vanligast runt 1,5 timme).
    Vid 12,30 ungefär sover hon igen, lite kortare, kanske 30 minuter-1timme.
    Sen sover hon igen runt 16 och d¨bara 30 mintuer ungefär.

Lägger henne för natten vid 19 (beroende på när hon är trött), sen somnar hon, men vaknar typ hela tiden och skriker i sömnen fram tills klockan är runt 21-22.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • vittra

Vår dotter som blir 6 mån nu i veckan sover ca 1½ timme totalt på dagen.

• Madelenn

Min dotter sover 2gånger per dag, en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen.

Hon går upp runt 7 och somnar då runt 10-10.30
    Sen sover hon kanske 1.5 timme
    Nästa gång sover hon runt 3 och då sover hon cirka en timme
    Jag lähher henne runt 7 på kvällen...

• hurtbullen89

Min stora tjej som är 2 år nu sov ca 1,5 timme på förmiddagen och 1,5 timme på eftermiddagen när hon var halvåret. Vår minsta som nu är 5,5 månad sover ca 3-4 timmar på förmiddagen och en timme på eftermiddagen. Så ganska olika :)

• caemza

Hon vaknar vid 7, äter. sedan lägger jag henne i sängen 8-9, somnar oftast efter en ½h. Ibland är hon lite sur, gnäller/skriker.
    Vaknar sedan igen vid 11-12, äter och är vaken till ca 2
    då hon äter lite till, lägger henne ca2 (ibland 3), somnar ganska snabbt. och sover till 6ca.
    sedan äter hon och oftast badar (ger mer avslappnande barn och sover bättre).
    hon är oftast vaken till ca 9, då hon äter lite, sedan sover för natten.

Men denna tid består av tänder som kommer, testar allt. Hon har alltid klassisk musik på medans hon ska sova, dels för att lugna men åxå för att dämpa annat ljud runt omkring, som kan störa. (eftersom vi bor i ett hushål med många syskon) Då har vi valt att göra så.

Mvh/ Mamma till 3 flickor (födda 93,99,10)

• Zaaandra

Minstingen som nu är 8½ månad sov 3-4 tim uppdelat på 3 ggr när han var 6 mån ungefär.
    Nu sover mellan 2-3 tim uppdelat på 2 ggr.
    Han sover natt mellan ca 20.30-07 tiden

• bergan

Min kille är snart 6månader och sover 4 pass på 30-45min men första passet på morgonen så sover han ibland 1-1,5 timme om jag sover med honom vilket jag ofta gör.

Han sover dåligt på dagen då man är iväg t ex går med vagn på stan. Han blir störd därför åker jag oftast hem till folk så man kan lägga in han i ett annat rum att få sova ostörd. Känns ganska jobbigt ibland för jag ser andra som lunchar med vänner ute på stan men det gör jag sällan då han blir lätt övertrött och överstimulerad. Andra som känner igen?
    Han sover bra på natten men då han är övertrött vill ha ha napp mkt mer vilket stör hans sömn då den ramlar ut och han bökar runt mer då.

• Hannis S

Min son är 7 månader nu och han har sovit ca 1,5-2,5 tim på fm och lika på em i några månader. sover ca mellan kl 19.00- 05.00 på natten, med vällingätning kl 03.00.
    Det är skönt när han sover längre stunder på dagarna, men han hade gärna fått sova lite längre på morgonen istället. Han sover bäst ute i vagn på altan. Får han sina sovstunder störda blir inte dagen/kvällen så bra. Så jag måste planera in saker som ska hända utefter hans sovrutiner. lite jobbigt ibland, då man inte alltid kan göra alla saker typ mellan kl 11- 14 på dagen. man känner sig lite låst ibland!  

• JennyochMira

min lilla pojke sover ca 1 timme om dagen bara.. detta utspritt på 2-4 ggr... om han inte ligger i vegnen för en lång promenad dvs
    på natten sover han från kl 21- 06. fast då vaknar han ca 1-3 ggr i timmen o vill antingen ha mat el har tappat nappen, e varm el dylikt=(

ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. MIRA ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.
  • totte38
    JennyochMira skrev 2011-02-21 15:42:03 följande:
    min lilla pojke sover ca 1 timme om dagen bara.. detta utspritt på 2-4 ggr... om han inte ligger i vegnen för en lång promenad dvs
    på natten sover han från kl 21- 06. fast då vaknar han ca 1-3 ggr i timmen o vill antingen ha mat el har tappat nappen, e varm el dylikt=(
    Oj låter jobbig! Vi har så också vissa nätter. Hur länge har ni haft det så?
    Kommer det gå över av sig självt, vet du?
  • bergan

Vi eller jag (mamma) har konstaterat att lillen somnar på minuten 2timmar efter sin vila innan. Så han sover 4st pass på 30-45min. På dagen har han börjat sova i sin vagn ute för där kan man inte rulla omkring som i sängenSkrattandetränar honom nu att sova utan att vagnen måste rulla....

• kodoktorn

Sover 45 min vid 8.30 tiden, sover ca 2 timmar vid 12 tiden, sover 45 min vid 17 tiden sover sen kl 20 - ca 06 ibland väldigt tjorvigt.

• bergan

Jag kan bli så avis på alla er som har bebisar som sover något långt pass! För när de sover så korta pass som min son på 30-45min så hinner man knappt själv blunda eller göra ngt annatRynkar på näsan

Svar på tråden Hur mkt sover era 6 månaders under dagen?