• Anonym (Skumt)

Stor genomskinlig slemklump

Blev lite fundersam här.. var precis på toaletten och kissade. När jag torkade mig kände jag något halt och tittade på pappret. Där ligger en stor genomskinlig slemklump, ungefär 2x2cm!
    Vad är detta!?

Hade det bara varit lite grann hade jag tänkt ägglossningsflytning, men detta var extremt.

Någon annan som varit med om det här?

• Svar på tråden Stor genomskinlig slemklump
  • Anonym

Exakt det du beskriver har jag också råkat ut för. För mig dök den äckliga klumpen upp ett par dagar efter ÄL,vet inte vad sjutton det var men den var äcklig!

• Anonym (Skumt)

Ja verkligen.. Har aldrig varit med om liknande förut! Ska ta och googla lite.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-14 10:00:18 följande:
    Exakt det du beskriver har jag också råkat ut för. För mig dök den äckliga klumpen upp ett par dagar efter ÄL,vet inte vad sjutton det var men den var äcklig!
    Vet du att du hade ägglossning innan klumpen, för jag har oxå fått liknande. Jag hade beräknad ägglossning på tors och på fredagen kom en sån slemklump, och vad jag har läst så kommer de några dagar innan ägglossningen och på ägglossningen....  så jag blev med konfundersam.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-14 10:12:53 följande:
    Vet du att du hade ägglossning innan klumpen, för jag har oxå fått liknande. Jag hade beräknad ägglossning på tors och på fredagen kom en sån slemklump, och vad jag har läst så kommer de några dagar innan ägglossningen och på ägglossningen....  så jag blev med konfundersam.
    Ja jag är helt säker, testade med ÄL stickor och de hann bli negativa innan klumpen kom!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-14 10:15:45 följande:
    Ja jag är helt säker, testade med ÄL stickor och de hann bli negativa innan klumpen kom!

Ah,  men då hade jag nog ägglossning när jag trodde. Hur långt efter kom klumpen då?

• Anonym (ÄL)

Du kommer förmodligen att ha ägglossning väldigt snart. Kanske imorgon eller om några få dagar. 
    Ökade flytningar brukar man få innan ägglossningen.

Jag känner av min ägglossning varje gång. Får väldigt ont då. Jag brukar alltid få ökad flytning och sedan 1-2 dagar senare smärta.

(Om du vill bli gravid ska du helst ha samlag då du har ökad flytning, alltså innan ägglossningsdagen, annars kan det vara för sent.)

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-14 10:23:33 följande:

Ah,  men då hade jag nog ägglossning när jag trodde. Hur långt efter kom klumpen då?

Skulle tippa på att det var ca 3 dagar efteråt, kanske var det "ÄL-flytning" som samlats på något sätt därinne och som sen kom ut i en enda klump!
    Hoppas det blir en bebis för dig!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-14 12:18:58 följande:
    Skulle tippa på att det var ca 3 dagar efteråt, kanske var det "ÄL-flytning" som samlats på något sätt därinne och som sen kom ut i en enda klump!
    Hoppas det blir en bebis för dig!
    Det blev det, är gravid i v11 nu, men jag har funderat mycket kring den där slemklumpen, eftersom jag aldrig innan haft någon liknande flytning.
  • Anonym (Skumt)

Mysteriet är löst. Det var en mycket stor och ofräsch ägglossningsflytning. Två dagar efter slemklumpen kom visade ägglossningstestet positivt!

Svar på tråden Stor genomskinlig slemklump