• Kalycia

Mysig trerätters på Alla hjärtans - vad?

Vill överraska min sambo när han kommer hem från jobbet med en mysig trerätters middag. I huvudet står det helt still. Skulle ni kunna hjälpa mig med lite tips på en relativt enkel och billig tre rätters middag.

• Svar på tråden Mysig trerätters på Alla hjärtans - vad?
  • MissUnderstood

Vad tycker ni om för mat? Och vad vill ni ha på menyn? Det kanske är bra att ha lite riktilinjer
    Har precis gett lite förslag på min blogg som du kan kika på! Här är adressen dit:
    http://ensmakavkarin.wordpress.com/
    Men vet jag lite mer specifikt vad du är sugen på, eller vad det får kosta så kan du få fler tips
    Själva ska vi äta kycklingquesadillas och blåbärspaj till efterrätt
    Ha en mysig alla hjärtans dag!

• CoolJen

Gör nåt som din partner gillar- favoritmat
    Det ska jag göra! Hans absoluta favorit är smörgåstårta och den enda efterrätt han gillar är chokladpudding, så det blir det

• Kalycia

Riktlinjer kan ju kanske vara en idé ja :)
    Eftersom jag har mycket att göra idag vill jag ha nåt enkelt. Efterrätten är redan klar.

Förrätt funderar jag bara på nån enkel tomatbruschetta.
    Huvudrätt är det jag inte lyckats lista ut helt och hållet egentligen.

Tycker inte särskilt mycket om fisk, så gärna något med kött av något slag, eller pasta, typ spenatlasagne. Det ska dock kännas lyxigt. Men som sagt, det ska gå snabbt, vara ganska billigt och kännas lite lyxigt. Vilka krav :P  

• HeartsOnFire

Till huvudrätt skulle du kunna laga helstekt fläskfilé med potatiskroketter och sås eller helstekt fläskfilé med potatisgratäng. Just potatisgratäng går ju inte så snabbt så då är ju potatiskroketter att föredra som tar 10 min i ugnen. Servera vitlöksbröd till det?

Tomatbruschetta till förätt låter väldigt bra. =)
    Har du recept på det som du vill dela med dig av?

• Kalycia

Jag har bara sökt på recept på Arla på tomatbruschetta, så jag ska testa det de har bara: http://arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=22752 
    Jag tänkte lägga till lite rödlök också dock.

Nu när du nämde fläskfilé så får det bli baconinlindad fläskfilé med potatisgratäng faktiskt, och vitlöksbröd såklart :) Tack tack! 

• MissUnderstood

Tomatbrushetta har du recept på här! Det är verkligen supergott! Lite extra lyxigt blir det om du använder sig av ett bra bröd som t ex ciabatta!

En riktigt god pasta som min sambo älskar är denna italienska kycklingpasta med bland annat spenat och soltorkade tomater. Om man lyxar till det med färsk ravioli fylld med riacotta blir den helt grym!

• HeartsOnFire
    Kalycia skrev 2011-02-14 11:41:48 följande:
    Jag har bara sökt på recept på Arla på tomatbruschetta, så jag ska testa det de har bara: arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=22752 
    Jag tänkte lägga till lite rödlök också dock.

Nu när du nämde fläskfilé så får det bli baconinlindad fläskfilé med potatisgratäng faktiskt, och vitlöksbröd såklart :) Tack tack! 
    Okej då ska jag gå in där och kika. =) Tack så mycket!

Kanske ha en god sallad till maten?...men det kanske du redan räknat med.
    Vad bra att jag kunde vara till hjälp. Lycka till!
    Varsågod!
Svar på tråden Mysig trerätters på Alla hjärtans - vad?