Hundar och potatis?
Hej!! Jag har hört att hundar INTE ska äta potatis, nu undrar jag va de är me potatis som inte är bra för hunden?
Jag ger min hund bara vanligt hundfoder, men frågan kom när jag och en bekant diskuterade hundmat.
Hej!! Jag har hört att hundar INTE ska äta potatis, nu undrar jag va de är me potatis som inte är bra för hunden?
Jag ger min hund bara vanligt hundfoder, men frågan kom när jag och en bekant diskuterade hundmat.
vi ger våra hundar potatis, har aldrig hört att det är farligt. Däremot är de inte så jätteförtjusta i enbart det utan det måste blandas med en god sås
Ingen aning, men min hund brukar äta potatis och han har aldrig mått dåligt .
Jag har nog aldrig hört att det skulle vara farligt. Vi ger vår hund potatisskal för jag har däremot hört att det ska vara bra för dom.
Det är nånting med stärkelsen som de inte kan tillgodgöra sig har jag för mig.
Det är stärkelsen i rå potatis som inte är bra för hundar, det kan bli riktigt farligt framför allt för små hundar.
Kokt potatis och kokt torsk ska man ge till både hundar och katter som har diareé, det binder vätskan. Man kan ge ris också. Jag har inte hört att man inte ska ge potatis till hundar.
Rent generallt så bör hundar inte äta spannmål i alltför stora mängder eftersom deras kroppar har svårt att tillgodogöra sig det. Hundars huvudsakliga föda bör mest bestå av protein och fett.
Om man mosar kokt potatis är det inte farligt för hundar!