Probably the best in the skrev 2011-02-14 13:09:05 följande:
Därav denna omröstning
Nu vill jag iof själv läsa vidare, men jag hade inte en tanke på det när jag pluggade till syrra, utan det är nåt som växt fram och dessutom blivit starkare efter att jag gjort lite praktik på förlossningen. Och jag skulle gärna jobba på mödravården också

Fast det känns som en annan sak när man faktiskt är lite mer insatt i vad det handlar om tycker jag.
De jag har pratat med har ju tyvärr ingen aning verkar det som. Jag stötte på dem redan när jag läste till uska, då var det de här tjejerna som tyckte att döden var så otäckt att de inte kunde vara med och prata om det ens, och som var så rädda för nålar att de inte ens skulle våga ta venprov på någon annan, men de skulle minsann läsa till SSK och bli BM... Jag vet inte, okej att man tycker att saker är otäckt, det har jag full förståelse för, men måste man inte försöka lära sig hantera sånt, speciellt vid en förlossning om de verkligen skulle ha turen att hamna just där (vilket uppenbarligen är det enda de tänkt sig, mödravården finns inte i deras värld)?
Nu när jag läser till syrra verkar de dock inte vara fullt lika livrädda för allt, men jag är ändå fruktansvärt cynisk och undrar hur sjutton de tänker egentligen.