Min dotter vil inte sova
Hej!
Vi har haft sömnproblem med våran dotter sedan start, först atiden hade hon ont i magen, sen vid 2 månade sov hon relativt bra även om hons omnade sent (00-01) men då sov hon iallafall 8 tim i sträck. sen vid 4 månaders ålder började det krångla igen och hon vaknade varje tim och höll på så här (till och från) till jag sluta amma vid 11 månaders ålder. Då sov hon ganska bra och vid 1 års ålder började hon kunna somna i egen säng ett tag och sova hela natten. Nu har hon i och för sig varit mycket förkyld och de har väl stört hennes sömn och så förskolestart nu i januari+att hon fick konstaterat förkylningsastma.
På dagtid sover hon jätte bra, kan sova uppåt 2 1 /2 tim (har en sovstund efter lunch), vi har provat att väcka henne efter 1 tim så hon ska kunna sova bättre på kvällen men hon kan ändå inte somna förrän runt 22. Hon skriker och slår bakut så fort de blir kväll och hon inser att hon ska sova, känns som om vi prövat allt men inget funkar och jag blir orolig att hon inte får den sömn hon behöver eftersom dom dagar hon har förskola måste ju jag väcka henne och hon kanske får en 8-9 tim nattsömn bara...
Känner oss ganska så maktlösa och vet inte hur vi ska kunna hjälpa vår dotter till att få den sömn hon behöver.