• Sannalouise87

Tips på BILLIGA barnskor i små storlekar?!

Har varit inne i ett par affärer, men där kostade skor i strl18-19 över 300kr och det är jag inte intresserad av att betala. Någon som vet billiga affärer? Kanske någon sida på internet?

• Svar på tråden Tips på BILLIGA barnskor i små storlekar?!
  • Sannalouise87
    Hannah76 skrev 2011-02-14 16:17:10 följande:
    HM, Skopunkten, Dinsko?
    Hm är lagom i prisklass, men vill inte sätta så dåliga skor på mitt barns fötter, som hon ska gå med hela livet. Samma sak gäller väl egentligen skopunkten. Deras kvalitet är inte heller den bästa....Din sko ligger väl bättre på det i kvalitet!
  • Hannah76
    Sannalouise87 skrev 2011-02-14 16:20:15 följande:
    Hm är lagom i prisklass, men vill inte sätta så dåliga skor på mitt barns fötter, som hon ska gå med hela livet. Samma sak gäller väl egentligen skopunkten. Deras kvalitet är inte heller den bästa....Din sko ligger väl bättre på det i kvalitet!
    Dinsko och Skopunkten är samma koncern och köper sina skor från samma ställe..

Köpa begagnat?
  • mammaNena

tror det är svårt att hitta några riktigt bra märkes skor under 300:- !
    Men kolla tradera annars. iof begagnat, men oftast hinner de inte använda den storleken så länge.

• Sannalouise87
    Hannah76 skrev 2011-02-14 16:21:16 följande:
    Dinsko och Skopunkten är samma koncern och köper sina skor från samma ställe..

Köpa begagnat?
    Jaha...där ser man vilka fördomar man har Flört

Ja, begagnat är kanske en idé!
  • Miss Lau
    Sannalouise87 skrev 2011-02-14 16:20:15 följande:
    Lite är det ju så att man får vad man betalar för. Och personligen tycker jag det bästa är att köpa ordentliga "märkesskor", gärna till reapris. Är det vinterskor eller vårskor du letar efter?
  • Sannalouise87
    Miss Lau skrev 2011-02-14 16:25:50 följande:
    Lite är det ju så att man får vad man betalar för. Och personligen tycker jag det bästa är att köpa ordentliga "märkesskor", gärna till reapris. Är det vinterskor eller vårskor du letar efter?
    letar mest efter vårskor!  Men visst är det så att man får vad man betalar för! Bara jag som är snål just för att dom växer ur det så snabbt!
  • Snuvan

Man ska helst inte köpa begagmade skor till sitt barn som precis ska eller har lärt sig att gå. de behöver bra stöd och att skon formar sig efter deras fot, inte vara färdigformad efter någon annans.

Jag gav 699 kronor för min sons vinterkängor och då är han drygt 1 år. Men han har haft dom hela vintern och kan fortfarande ha dom. Det är liksom bara att bita i det sura äpplet och pröjsa, hellre bra skor och köpa billigare kläder. Eller begagnade kläder.

• Miss Lau
    Sannalouise87 skrev 2011-02-14 16:29:18 följande:
    letar mest efter vårskor!  Men visst är det så att man får vad man betalar för! Bara jag som är snål just för att dom växer ur det så snabbt!
    Kolla på tradera, det är inte helt ovanligt med skor som bara är använda av barn som inte kan gå. Dvs de har bara suttit i vagnen med dem på. Vi har haft Kavat när barnen varit så små och jag tycker de ger ett bra stöd för foten.
  • Hannah76
    Snuvan skrev 2011-02-14 22:35:57 följande:

Man ska helst inte köpa begagmade skor till sitt barn som precis ska eller har lärt sig att gå. de behöver bra stöd och att skon formar sig efter deras fot, inte vara färdigformad efter någon annans.

Jag gav 699 kronor för min sons vinterkängor och då är han drygt 1 år. Men han har haft dom hela vintern och kan fortfarande ha dom. Det är liksom bara att bita i det sura äpplet och pröjsa, hellre bra skor och köpa billigare kläder. Eller begagnade kläder.

Begagnat innebär inte alltid använda skor, jag har sålt många skor som mina barn inte ens hunnit använda.
  • Sessilou

vi har vinterskor från Deichman...tror d kostade 199 kr. Funkar superbra.

köpte även skor från Skopunkten nu precis, till nästa höst.
    dem har mkt fint,

det där med att köpa dyra märkesskor och att dem skulle va så mkt bättre tycker jag e snicksnack.
    Dyrast e inte alltid bäst. Och framförallt när dem e så små som dem har stl 18-23...dem sliter inte på skorna på samma sätt som ett större barn. Och svettas inte på samma sätt heller.

Hellre plaska i vattenpöl på dagis o förstöra ett par billigare skor än o sabba ettpar dyra skor snabbt.

Less is more=)
Svar på tråden Tips på BILLIGA barnskor i små storlekar?!