• pp08

hostmedicin acetylcystein

Jag har haft en hemsk hosta och fick acetylcystein föreskriven av läkaren eftersom hon inte ville föreskriva något av de vanliga medlen.

Men jag är lite tveksam att använda det.
    Är bara gravid i 5e veckan (4+4)

Har annars Mollipect hemma (som 1.5 åringen fick för samma hosta) samt bisolvon. Men de rekommenderas ej heller.

Har druckit massor av grönt te med honung. Starka halstabletter fungerar bra också. Men det fungerar inte bra på natten. Ligger jättehögt med huvudet.

• Svar på tråden hostmedicin acetylcystein
  • LisaJ72

Graviditet

Erfarenhet av användning under graviditet är begränsad. Rådfråga din läkare innan du tar Acetylcystein Mylan under graviditet.

Cocillana etyfin kan du ta som gravid.

• SchumiFerrari

Acetylcystein skulle jag INTE använda under graviditet då den tunnar ut slemhinnor...

Who is SHE???
  • pp08
    LisaJ72 skrev 2011-02-14 19:33:38 följande:
    Graviditet

Erfarenhet av användning under graviditet är begränsad. Rådfråga din läkare innan du tar Acetylcystein Mylan under graviditet.

Cocillana etyfin kan du ta som gravid.

"Rådfråga din läkare" : Det var ju läkaren som rekommenderade denna och sa att Cocilana inte var bra i första trimestern (jag frågade efter den) . Egentligen är ingenting att rekommendera.
    Nu har hostan blivit lite bättre, så jag kanske fortsätter med varm dricka och halstabletter.
Svar på tråden hostmedicin acetylcystein