• Anonym (jul)

julångest

Nån mer som har svårt att komma överens om var ni ska fira jul? vi kan inte komma överens, har inte så mkt pengar. Just nu känns det bara jobbigt med julen. Brukar annars tycka det är kul med jul och allt julstök. Försöker att pigga upp mig och tvätta fönster och göra fint med julstjärnor, men känns meningslöst.

• Svar på tråden julångest
  • Anonym (3 barnsmor)

Vi har alltid varit halva dagen hos hans föräldrar o andra halvan hos mina o
    det funkar bra för oss.
    I år är det vi som ska ha julafton hos oss,så få se om hans föräldrar kommer.
    Jag drabbas ju varje jul av ångest över att fara bort,men det har att göra med mina fobier av att äta bland andra människor.
    Hoppas att det löser sig för er.

• Cammi74

Ja det är inte kul när det är sådana splittringar ang julen.

Mitt råd är om ni inte hittar någon lösning.
    Var hemma hos er du och din familj och skaffa era egna traditioner.

Jag och min sambo gjorde der förra julen och vi tyckte om det så mycket att vi ska vara hemma i år också.

Bara ta dagen som den kommer finns inget bättre och sen på juldagen åka till släkten =)

Hoppas det ordnar sig.

• Anonym (jul)

Ja, blir nog så vi gör.Pratade med mamma idag och frågade om de ville komma hit, men hon tyckte att eftersom jag hade sagt att vi kunde vara hos de så undrade hon varför jag inte sagt det då. Slutade med att vi inte bestämde något. Jag sa att jag skulle fundera vad jag ville(hon tror inte jag någon egen vilja utan att jag gör som min kille vill).

Svar på tråden julångest