Min mamma var ensam med oss,flera barn.
Hon försökte jobba i perioder men var helt utbränd vilket jag idag förstår att det är fullt förståerligt.
Jag tyxkte då att vårt hem såg ganska fint ut,städat.
Vi ärvde varandras kläder,och det var helt ok när man var barn.
Men när man blev äldre,efter 10-11 år var det hemskt.Jag var ofta ledsen för jag ville ha det mina vänner hade,ETT par levis jeans minns jag.Och ibland någon fin tröja på hm.Men då började jag stjäla mycket kläder istället.
Vi fick ta hand om varandra,vilket vi hatade.Däremot tyckte vi det var självklart att hjälpas åt,att hämta mindre syskon på dagis,eller handla fast vi var 6-9 år.Ibland.Men inte jämt som vi gjorde.
Vi hade aldrig råd med semestrar,och det tänkte jag aldrig på när jag var barn eller tonnåring.
Liseberg besökte jag för första gången när jag var 15 år,det var med vänner och vi drack och åkte karuseller men det var pengar jag jobbat ihop.
Skara sommarland besökte jag en gång,var 9 år då.Vi gjorde aldrig något tillsammans.
Däremot visste jag inte om det livet alls som familjer hade,och saknade då heller inte just liseberg och semester.
Jag minns min barndom som mycket busig full med jävulskap jag gjorde och även rolig.Hade många kompisar,har alltid haft och det är väl det som gjort att jag klarat mig så bra.
När jag var 14 år flyttade jag hemifrån i stort sett.Jobbade extra mycket svart,gick i skolan ibland..bodde hos en vän...
Min relation till mamma är inget bra då vi inte pratar med varandra sen 7 år tillbaka.
Men det beror inte på själva barndomen i sig,utan annat.
Jag är noga med att inte skaffa många barn.Jag stannade på 2 barn,och inga fler.
Jag är noga med att jobba mycket och spara mycket.Ekonomin är bra,jag köper nya kläder till dem,ibland märkeskläder,ibland ullared eller tradera.Vi åker utomaldns max var fjärde år,knappt det.Dom andra somrar har vi mycket grillfester,liseberg och vara ute,träffa vänner mm.
Jag är noga med att inte vältra massa onödigt lyx.Jag hjälper barnen med läxor så gott jag kan,fast tidenj är knapp.
Jag jobbar över titt som tätt för att klara att vabba om det behövs.
Jag har ok med pengar.Men jag är livrädd att en dag bli arbetslös,vilket kan hända vem som hellstoch jag måste känna och veta att jag klarar mig och barnen ändå isåfall.