• Anonym (felkonstruerad)

Är det bara jag som inte kan kissa med tampong i?

Är det bara jag som inte kan kissa med tampong i?
    Alltså, jag kan ju kissa, men tampongen blir genomblöt. 
    Är det likadant för alla eller? Att ni måste ta ut den varje gång? 

• Svar på tråden Är det bara jag som inte kan kissa med tampong i?
  • Anonym (Nix.)

Har inga som helst problem att kissa med tampongen i. Drar snöret åt sidan bara, så det inte bli blött.

• Anonym (Stina)

Nä, min tampong blir inte blöt när jag kissar. Tampongsnöret möjligtvis fast försöker hålla det ur vägen om jag inte ska byta.

Har du stoppat in den tillräckligt långt, det låter ju lite som att den måste vara precis vid öppningen... annars borde den ju inte bli blöt?

• Anonym (Njet)

Menar du snöret eller själva pluggen? För har du tampongen rätt satt så blir den ju inte våt av urin! Du lär väl inte läcka mellan urinrör och slida eller?

• Anonym (längre in)

Då tror jag faktiskt att du inte stoppat in tampongen tillräckligt långt.

• Kyanita
    Anonym (Njet) skrev 2011-02-14 18:57:32 följande:
    Menar du snöret eller själva pluggen? För har du tampongen rätt satt så blir den ju inte våt av urin! Du lär väl inte läcka mellan urinrör och slida eller?
    Vissa har urinröret i musen. Jag är en av dem så jag har samma problem som TS. Vad gynekologen sagt till mig är det inget jätteovanligt och är inget farligt alls.
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Nja, jag har svårt för att ha tampong då den glider ner/ut hela tiden. Har jag tampong så måste jag byta om jag ska kissa, den är för långt ner för att inte få kiss på sig.

Nej, jag menar inte snöret. Hela tampongen blir blöt. Och jag stoppar in den ordentligt.

• Anonym (Njet)
    Kyanita skrev 2011-02-14 18:59:25 följande:
    Vissa har urinröret i musen. Jag är en av dem så jag har samma problem som TS. Vad gynekologen sagt till mig är det inget jätteovanligt och är inget farligt alls.
    Oj, där ser man! Aldrig hört!
    Kyanita skrev 2011-02-14 18:59:25 följande:
    Aha. Bra att veta. :)
  • Kyanita
    Anonym (felkonstruerad) skrev 2011-02-14 19:01:02 följande:
    Nej, jag menar inte snöret. Hela tampongen blir blöt. Och jag stoppar in den ordentligt.
    Som sagt så är du helt normal även om de flesta har mynningen till urinröret utanför musen så har vissa det inne i musen. Den enda gången det är jobbigt är just när man har tampong.
Svar på tråden Är det bara jag som inte kan kissa med tampong i?