• oOMayaOo

Swimpants eller badblöja? Vilket är bäst?

Vi ska snart iväg på semester och det kommer förhoppningsvis bli en del bad för sonen på 7 månader. 

Min fråga är vad som är att föredra av engångs badblöjor t.ex Libero Swimpants (länk)  och badblöjor som de här (länk)?  

Engångs verkar dyra, 70-80 kr minst för ett 6 pack, men de andra känns som om man kommer behöva köpa flera stycken med tanke på eventuella olyckor. 

• Svar på tråden Swimpants eller badblöja? Vilket är bäst?
  • DrB

Vårt baby sim rekommenderade att man köpte badbyxor som var tätslutande och ej badblöjor då dessa flyter lättare och ger barnet en sämre position i vattnet. Finns på alla barnaffärer!

• oOMayaOo
    DrB skrev 2011-02-14 19:47:09 följande:
    Vårt baby sim rekommenderade att man köpte badbyxor som var tätslutande och ej badblöjor då dessa flyter lättare och ger barnet en sämre position i vattnet. Finns på alla barnaffärer!
    Jag har också hört att de flyter när de blir blöta.
  • Titinea

Jag har använt badblöja i tyg och de har fungerat utmärkt.
    En gång gjorde A nr 2  i bassängen och ingenting kom utanför, men jag kan vid sådana tillfällen rekommendera en med knappar i sidorna... Det underlättar rengörningen. :)

Kika gärna in i min syblogg
  • Titinea

Jo, Imse Vimse har med knappar, sen finns det säkert andra med. och sen läste jag att du tänker dig att man behöver flera tygbadblöjor. Men det är nog bara att skölja dem mellan baden (om inte nr 2 har hänt). Så högst två behöver ni i så fall

Kika gärna in i min syblogg
Svar på tråden Swimpants eller badblöja? Vilket är bäst?