• Anonym

Otrogen?

Hej!
    Min pojkvän chattar och har kontakt med andra tjejer på nätet, facebook. Tror inte att han träffar dom men han är ofta ute på nätet och pratar med dom om ALLT. Har sett vad han skriver om och det är sånt jag tycker han ska prata med mig om. Känns som om han är otrogen mot mig. Är det så? Var går gränsen för otrohet?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Otrogen?
  • sexologen

Hej!
    Du skriver att det känns som att han är otrogen mot dig och då är det den känslan du ska gå på. Gränsen för otrohet är individuell. Endel anser att det först är otrohet vid fysisk kontakt medan andra att otrohet går vid kontakter så som du beskriver. Jag tycker du ska prata med din pojkvän och berätta för honom hur du känner, att du blir sårad då han pratar med andra tjejer. Det låter på dig som du vill att ni pratar mer med varandra och att han ska välja att prata med dig istället för med andra, berätta det för honom. Var öppen med vad du känner. I en relation kan det vara bra att prata om hur man ser på otrohet, var man tycker gränserna går. Även om man i en relation tycker olika ska den gräns partnern satt upp respekteras, det är den bedragnas känsla som ska stå i fokus inte den som väljer att vara otrogen.

Hälsningar Sara

Svar på tråden Otrogen?