• Mamma TN

Baby Björn eller Ergobaby

Är i valet och kvalet om jag ska köpa en Baby Björn Comfort Carrier eller en Ergobaby carrier. Någon som har erfarenhet. Vill ha så bra avlastning för ryggen som möjligt och bra komfort för barnet?? Ngn som vet eller tycker???

• Svar på tråden Baby Björn eller Ergobaby
  • crossfit

Mitt eget val landade på Ergobabyn. Den satt bättre på mig. Fick bättre stöd, hängde liksom inte på axlarna på samma sätt.
    Går att variera mera, rygg, sido eller magläge. Går att använda längre. Gick att amma med också.

• karolina106

Hur lång är du?

Jag är 160 cm och nu när lillan är 5 månader är det obehagligt att bära henne inåt i grodposition för hon hänger för långt ner. Hennes fötter når nästan till mina knän, så varje gång jag böjer på benen, typ går upp för trappor, sätter mig ner osv blir det helt fel för henne.

• karolina106
    karolina106 skrev 2011-02-14 23:04:18 följande:
    Hur lång är du?

Jag är 160 cm och nu när lillan är 5 månader är det obehagligt att bära henne inåt i grodposition för hon hänger för långt ner. Hennes fötter når nästan till mina knän, så varje gång jag böjer på benen, typ går upp för trappor, sätter mig ner osv blir det helt fel för henne.
    Hehe, kanske hjälper om jag säger att det är babybjörnen vi har.

Att bära henne utåt går fint dock.
  • kixan

Ergo alla gånger! Mer variationsmöjligheter!

karolina106 skrev 2011-02-14 23:04:18 följande:
    Hur lång är du?

Fast hon sitter ju inte i grodposition om hennes ben hänger ner mot dina ben.
    A -03, F -05, V -10
  • Findusfideli

Jag skulle tagit Ergo av dessa två. Jag tyckte Baby björnen var krånglig att få på sig, särskilt med en knubbig bebis som min. Ergon tycker jag egentligen inte heller är optimal för min kroppsform, den är för stor över axlarna.

• Flickan och kråkan

Knappast något att fundera över. Ergon självklart som är tänkt för även större barn = avlastar bättre. Går att bära med på ryggen vilket är rätt väsentligt. Jag är liten på alla håll och kanter så mig passar ergon inte jättebra heller. man får välja ergonomisk bärsele efter sin egen kroppsform och barnets ålder.....finns ju väldigt många fler än ergon....

Svar på tråden Baby Björn eller Ergobaby