• Anonym (Inte igen!)

Hjälp! Munsår och ammar. Kan jag använda munsårsplåster?

Neeeej! Har fått munsår igen. Gråter Brukar vanligtvis ha munsår någon gång per år, men detta är andra gången på kort tid jag får det nu när jag ammat. Någon som känner igen sig?

Köpte Anti och compeed plåster (natt), men när jag läser om det på nätet finner jag lite blandade uppgifter om det är ok att använda plåster eller inte. Något som har någon mer info?

• Svar på tråden Hjälp! Munsår och ammar. Kan jag använda munsårsplåster?
  • MiScHoOo

hej, enligt deras sida

Kan jag använda munsårsplåster när jag är gravid eller ammar?

Om du är gravid eller ammar ska du fråga läkare innan du använder COMPEED® Munsårsplåster.
    tillbaka.

Själv har jag använd det när jag var gravid och fick råd att det skadar inte fostret

• MiScHoOo

hittade detta på apotekets sida 
    Om du är gravid eller ammar

Det finns inga produkter som är godkända att användas av gravida utan läkarordination. Ammar du kan du tillfälligt använda Anti.

Naturläkemedel och Compeed bör du inte använda om du är gravid eller ammar eftersom de inte är testade för det.

• Anonym (Inte igen!)

Tack MiScHoOo. Hoppar plåstret känns det som.
    Lite irriterande när man får plåster rekommenderat på apoteket när man är där med barnvagn...

• MiScHoOo
    Anonym (Inte igen!) skrev 2011-02-14 23:33:05 följande:
    Tack MiScHoOo. Hoppar plåstret känns det som.
    Lite irriterande när man får plåster rekommenderat på apoteket när man är där med barnvagn...
    ja, jag brukar dubbelkolla med apoteket och även dem ger, men du vet i sverige är det många får inte eftersom forskning har inte bevisat...
Svar på tråden Hjälp! Munsår och ammar. Kan jag använda munsårsplåster?