• S Sofia

Måste köpa ny skötväska, vill ha tips!!!

Upptäkte i dag att min skötväska är alldeles för liten!!
    Ska få plats med det vanliga (blöjor, extra kläder, kräkdukar, haklapp, lite leksaker) och så ska jag få plats med flaska, termos och en burk pulver och säkert andra saker också!
    Så den måste vara ganska stor!

Vill ha en som jag kan hänga av på vagnen, (inte någon ryggsäck)

Är det någon som har något bra tips till mig???
    Kram

• Svar på tråden Måste köpa ny skötväska, vill ha tips!!!
  • Upptagen

Babyproffsens skötväska som finns på babyland är jättebra OCH billig! Den är ganska stor, går att hänga på vagnen och har många fack. Jag får plats med massor i den.

• KorElleBelle

Baby Björns "hårda" skötväska verkar bra och rymlig.
    Ångrar själv att jag inte köpte en så´n eller liknande från början, håller på och bli "tosig" på min mjuka skötväska som inte rymmer nå´t känns det som. När jag packat in de som behövs ser den ut som en stor ballong och hänger otympligt på vagnen.

• bubbu

Jag köpte en väska liknande babybjörns hårda, fast för 450 kr istället för 800 kr som babybjörns kostar. Jag är jätte nöjd. Den är rymlig.

Vet tyvärr inte märket på min väska. den har inget märke på.

• Mumin

Jag tycker att de hårda verkar rymma så lite. Men annars verkar de bra. Jag köpte en nätkasse till vagnen och har en massa grejer där, det är bättre än en jättestor skötväska.
    Efterhand som barnen blir större så behöver man inte så många saker. Tiden går fort...

Johanna är snart ett år och jag har skrotat skötväskan helt. Har köpt en snygg axelremsväska i modell större och har den som kombinerad sköt- och handväska. Den funkar att hänga på vagnen den med. Om pappa ska ut med Johanna själv så tar vi bara ut mina grejer, han skäms inte för att gå med en lite tjejjig väska. Eller så tar lägger vi bara över det nödvändigaste i en kass till honom. Han är sällan ute hela dagar med henne som jag är.

• Bebis04

Jag har nalle phus skötväska, men den kanske är för liten!

• Li73

Själv har jag köpt en vanlig väska. ( Läderväska )
    Fördelarna är att jag har valt en storlek som passar mig samt att jag kan använda den även när mitt barn har slutat med blöjor.

• S Sofia

Flyttar upp för mera tips!!

• Villebusen

Jag köpte en ryggsäck och är väldigt nöjd med den pgr av att den mjuka skötväskan till vagnen inte fanns plats för något. Jag har ryggsäcken under vagnen ist för att hänga den på handtaget. Vagnen har VÄLDIGT lätt för att välta med tunga skötväskor. Sedan har jag en nätkasse till leksaker etc.

• PrincessOfIce

Jag har babybjörns ryggsäck.. Den är jätterymlig och har speciella fickor för barnmatsburkar och nappflaskor..
    Tyvärr går den inte att hänga upp på vagnen men det kan man säkert sy fast en rem så att man kan göra det..
    Det jag får plats med är detta: Blöjor till 2 barn, vällingpulver, extrakläder, bärsjal, nappflaskor, handdukar, extra babyfilt och en massa grejer till mig själv som plånbok, nycklar, mobil..
    Den är perfekt som handbagage när man ska ut och resa också.. Ett bra plus är att man kan fortsätta att använda den när man inte behöver någon skötväska längre..

Svar på tråden Måste köpa ny skötväska, vill ha tips!!!