Norska Skogskatter, lämplig innekatt ? Har så mycket frågor..hjälp..
Jo jag ska skaffa en katt, INNEKATT, de enda katter man ser som är till salu eller lediga det är norska skogskatter... tillexempel på blocket... så det känns som om det inte finns mycket annat till val än en sådan, och dom är vääääldigt fina och jätte gulliga. Gillar dem.
Det är bara det att jag fått för mig, eller hört mycket, om att norska skogskatter INTE är så lämpade inomhus, i en lägenhet. Att det helst vill vara ute ? hur är det, någon som vet mer än jag ??
Är de lugna, sällskapliga, soffpotatisar ? eller är de djur som älskar o spronga i skogen och jaga ?
Vi bor i en stor tre rumslägenhet så lägenheten är inte liten, men i vilket fall så vill jag inte göra misstaget att skaffa en norsk skogskattunge, som sedan inte trivas inne och är hel vild...
så jag undrar hur rasen är generellt sätt ? googlar man på det så hittar man svar om både och, både ja och nej till innekatt med den rasen. Så vad ska man gå på liksom !
Anledningen till att det nog kommer bli en skogis är att andra lugna inne katt raser är såååå dyra,
ragdoll, perser osv.. kostar för mkt för min ekonomi. Plus att jag inte heller tycker om deras utseende överdrivet mycket.
Någon som vet någon annan bra sida där man kan köpa katter ??? Förutom blocket.
Skriv gärna lite som du vet om skogskatter, ni som själva har en eller erfarenhet.