• ulrika79sundsvall

Förskolor i Jönköping

Hej! Vi planerar en flytt till Jönköping. Är det någon som känner till något om följande förskolor? (vilka som är bra då de betonar språk, kamratskap, matematik/förberedelser inför skolan.. samt tycker jag det är viktigt att barnen får vara ute varje dag (vilket inte är fallet på det dagis vi har nu): 
    bäckadalens förskola
    torpa förskola
    idas
    kuskens
    mariebo
    torpaskolan

solrosens förskola ekhagsskolan
    bäckadalens förskola
    jära gårds förskola
    vintergrönans

tacksam för svar..

• Svar på tråden Förskolor i Jönköping
  • MissMarilyn

Hej!

Välkomna till Jönköping! =)

Har hört att Torpa förskola ska vara jättebra.
    Jag sökte dit samt till Västra förskolan och Solstickans förskola.

Men vi kom inte in på någon. Det är just nu väldigt stor brist på förskoleplatser.
    Vi har blivit placerade på Bäckadalens förskola glädjen.
    Har inte hört något om denna men den ligger 300 m från vårat hem och det är ju en fördel! =)

Vi var väldigt inne på föräldrakoperativa föskolor och hittade en jättebra.
    Men tyvärr så tyckte vi att den låg lite långt från vårt hem.
    Jag vill helst ha gångavstånd.

Hoppas du hittar någon. Men mitt tips är att du ställer dig i kö så fort som möjligt.

• Starlight84

Bäckadalen, torpa, mariebo, kusken och idas, tillhör samma rektorsområde och arbetar för tillfället mycket med jämställdhet, sen är det ju olika vad de jobbar med på de specifika förskolorna, men jämställdhet är ett stort område som arbetas med på de iaf. sen har Kusken en del matematik och naturvetenskap och liknande just nu.  Bäckadalen är däremot helt nyöppnad öppnade i januari så dem har ju inte kommit lika långt i arbetet eftersom de har ahft massa nyinskolningar just nu. men det är bra personal där med...

Svar på tråden Förskolor i Jönköping