• RoseMj

Sulky som klarar tyngre och längre barn?

Funderar på att skaffa en sulky men har en del krav då jag haft många vagnar. Det som är viktigt är att den blir liten ihopfälld och där ligger ju Brio sitty och Emmaljunga spider bra till. Viloläge duger. Men jag hittar ingen info om hur många kilon många sulkysar klarar av. Skulle helst vilja ha en som min 4-åring kan sitta i kortare stunder om vi är iväg och hon blir trött. Hon väger ca. 19 kg.
    Vi hade en P&T Vibe och den klarade ju massa kilon medan vår Emmaljunga Nitro bara tar 15 kg.
    Jag har haft en Kronan sulky och Teutonia Timmy men den var ju mer som en sittvagn och tog en del plats i bilen eftersom den blev så lång ihopfälld.

Klarar sittyn av större barn?

• Svar på tråden Sulky som klarar tyngre och längre barn?
  • kixan

Vi har en gammal EL softy och den pallar att båda storbarnen åker i den (händer inte så ofta, men i höstas var vi på semester och var ute sent t.ex.). De väger tillsammans runt 35 kilo... Tror den officiella viktgränsen är 15kg kanske och dämpningen på vagnen var väl inte jätteglad över tyngden, men den höll ju utan problem.

A -03, F -05, V -10
  • Lövan1977

Jag har en sitty till mina barn. Min store son på 4 år och 3 månader får plats i den med overall och filt. Tycker faktisk att den börjar bli rätt ok. Först var den så stum, men det tar ett tag att köra in den. Men ni i helgen så konstaterade han själv att han var för stor för vagn.....han fick ont i knäna då de tog i bågen. Nu ska han mest cykla eller stå på ståbräda.

Är inne på att sälja den och köpa en spider  till den lille på 2 år då den har bälte så han även kan sitta bra även med åkpåsen.

• Jigge

Tror gränsen på sittyn ligger mellan 20-25 kg. Baby jogger city mini är jättesmidig med en gräns på 22.5 kg.

• stor grön drake

spider och nya sittyn har båda 15 kilos gräns, som alla andra vagnar.

Vi köpte en EL softy från 2004 igår, den är godkänd till 25 kilo och har inte de där bedrövligt breda hjulen som jag avskyr

• RoseMj

låter ju toppen. Sittyn är ju inte så hiskeligt dyr heller så skulle den braka ihop efter ett tag så.... Jag tänkte kolla efter en bättre beg.
    Jigge: jag ska kolla på baby jogger också tack

• Lövan1977

Bytte sulky med chefen på jobbet.......fick en helt oanvänd softy från 2004  mot en sitty. Sittyn köpte jag på rea nu i januari 2011 men enligt ramen var den tillverkad 2005.....
    Blev så glad att hon ville byta....tar jag bort pinnen som håller fotstödet uppe så kan vagnen hänga med länge.....
    Den känns lite rymligare än sittyn.......
    Enda jag saknar är ett vindskydd......

Svar på tråden Sulky som klarar tyngre och längre barn?