• Här och nu

Berättar du på anställningsintervjun att du är gravd?

Jag skulle inte göra det före v 15 ca om det inte syntes. Absolut inte före v 13 pga. missfallsrisken. Tyvärr har många råkat illa ut när de berättat, så det är inte konstigt att man drar sig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-15 17:50
    Från vilken vecka skulle ni berätta?
  • Svar på tråden Berättar du på anställningsintervjun att du är gravd?
  • Eisa

Ja det skulle jag. Annars skulle jag oroa ihjäl mig över reaktionen sedan när man blivit anställd och ba "eh, förresten..."

skulle kännas ruttet.

• Här och nu
    Eisa skrev 2011-02-15 17:43:20 följande:
    Ja det skulle jag. Annars skulle jag oroa ihjäl mig över reaktionen sedan när man blivit anställd och ba "eh, förresten..."

skulle kännas ruttet.
    Varför ruttet? Finns ju en ganska stor risk för missfall fram tills v 13.
  • Här och nu
    Eisa skrev 2011-02-15 17:43:20 följande:

skulle kännas ruttet.
    Vad skulle de kunna göra? Jag skulle säga när jag senare berättade, att jag vill berätta att jag är gravid och valt att inte säga något tidigare, pga. man inte visste hur det skulle gå. Dessutom har jag haft missfall o riskgraviditeter.
  • auroura

Jag skulle berätta, kan ju vara så att du kanske inte kommer kunna jobba lika effektivt under graviditeten pga trötthet osv...
    Mitt samvete skulle inte kunna ta det.

Men det är ju något du själv måste avgöra, vilken vecka är du i nu?

Älskar min underbara Nattis över allt annat.
  • Här och nu
    auroura skrev 2011-02-15 18:31:01 följande:
    Jag skulle berätta, kan ju vara så att du kanske inte kommer kunna jobba lika effektivt under graviditeten pga trötthet osv...
    Mitt samvete skulle inte kunna ta det.

Men det är ju något du själv måste avgöra, vilken vecka är du i nu?
    Jag är inte gravid nu. Om det märktes på mig att jag var gravid hade det varit en annan femma att berätta.
  • auroura

Men om du inte är gravid så förstår jag inte riktigt din fråga.....

Älskar min underbara Nattis över allt annat.
  • Jungblom

Nope, det skulle jag inte berätta, varför skulle jag? Jag skulle vänta ut arbetsgivaren, det är ju faktiskt inte ens säkert att de skulle anställa mig oavsett.

• Här och nu
    Jungblom skrev 2011-02-15 18:42:15 följande:
    Nope, det skulle jag inte berätta, varför skulle jag? Jag skulle vänta ut arbetsgivaren, det är ju faktiskt inte ens säkert att de skulle anställa mig oavsett.
    Instämmer.
  • The past is now
    Här och nu skrev 2011-02-15 17:35:46 följande:

Jag skulle inte göra det före v 15 ca om det inte syntes. Absolut inte före v 13 pga. missfallsrisken. Tyvärr har många råkat illa ut när de berättat, så det är inte konstigt att man drar sig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-15 17:50
    Från vilken vecka skulle ni berätta?
    Ett argument jag inte förstår. Missfall och annat elände kan hända genom hela graviditeten. Och dessutom så vänta man barn inte missfall.

Jag behöver inte tala om att jag är gravid då det syns. 
Svar på tråden Berättar du på anställningsintervjun att du är gravd?