• Knodd3

God förrätt på melon/

Nån som kan hjälpa mig o ge förslag på goda förrätter med melon Skrattande

• Svar på tråden God förrätt på melon/
  • chokladmamma

väldigt enkelt och gott är melon i bitar (helst någon gul variant som honungsmelon) med hallon som man serverar med glass till.

• Knodd3

Okey men tänkte lite mer krydda i. För servera med glass blir de ju efterrätt Tungan ute

• Knodd3

Ahh de var ett bra förslag Skrattandeska man låta det stå ett tag så de blir lite vätska med i glaset?

• MrsMommy

Att vira in melonbitar i serranoskinka och sätta i en tandpetare är ju en klassiker, jättegott!

• memlan

Melon, hallomi(stekt/grillad i bitar) & papmaskinka om man tycker bättre om "smaklösare" ost kan man byta hallomin mot mossarella. Det kan vara gott med några salladsblad till

Ostpotatis med en sallad av; Melon och rocculla som rörs ihop med en sås av balsamvinäger, citron, örtsalt och stör/råsocker.
    Ostpotatis 4pers
    4medelstora potatisar (fast sort)
    1msk smör/olja
    1dl riven (gärna stark)ost
    1dl creme fraiche
    lite hackad rödlök
    peppar
    Sätt ugnen på 225grader Halvera potatisarna, lägg dem på plåt med bakplåtspapper, ringla över fettet. Stek i ugnen ca15min. Strö över osten och stek ytterligare 10min. Låt potatisen kallna. Klicka på creme fraiche och strö över lökhacket.

• chokladmamma

haha, ojoj ja nu ser jag ju att det var en förrätt du ville ha. Precis som du noterade var det en efterrätt jag beskrev.

Svar på tråden God förrätt på melon/