• Bellsam

Ram runt bild i datorn?

Ska försöka förklara vad jag vill ha hjälp med så att ni enkelt förstår...
    Jag har bilder som ligger i datorn och som jag vill sätta ram runt i datorn men jag har inga program. Vill inte tanka hem en massa program heller enbart för detta syfte så jag tänkte om det finns någon sida eller något som man kunde göra detta i? Sätta en enkel ram runt en bild alltså.

• Svar på tråden Ram runt bild i datorn?
  • Floff

Paint har du nog redan i datorn och där kan du göra sånt

• Bellsam
    Floff skrev 2011-02-15 18:44:55 följande:
    Paint har du nog redan i datorn och där kan du göra sånt
    Fast där kan man väll inte välja färdiga ramar? Eller är det något jag missat? Då måste man väll göra egna?
  • Floff

Jaha du ville ha färdiga ramar! Sorry! Då vet jag tyvärr inte

• Lilith Dark

Sök på programmet photoscape. Ett superenkelt och användarvänligt program med massor med olika färdiga ramar i. Jag använder det själv till mina bilder i bloggen

• Bellsam
    inze skrev 2011-02-15 19:01:34 följande:
    Sidorna jag länkade till är sidor där man kan fixa det online. Om amn vill ladda hem nåt rekommenderar jag också PhotoScape.
    Jag har länk till programmet och några exempel här:
    www.inzes.com/flbild/bild/index.html
    Testade att ta hem PhotoScape men jag hittar inte vart man fixar ramar, annars har jag råkat fått hem något helt annat.
  • inze

Om du är inne på Redigeraren/Editor och har öppnat en bild där kan du välja olika ramar här:

PhotoScape_ram.jpg

Finns möjlighet att lägga till ram även på t ex Bildsidan där man kan kombinera ihop collage.
    Vill man bara ha en enkel ramlinje finns det valet under de färdiga ramarna.

Klicka för större bild
Svar på tråden Ram runt bild i datorn?