• natjess

smärtaattacker i halva ansiktet !!! snälla hjälp ???

hejsan ! undra bara om det finns NÅn där ute som har samma prolem som mig !!!

har haft detta i 4 månader nu ungefär nästan varje dag ! en smärta som satt i tinningen och det kunde göra så fruktansvärd ont att jag fick bara släppa allt och gå å lägga mig ibland har det flyttat sig till sidan av huvudet ibland hela halva ansiktet (alltid samma huvudhalva har det suttit i ) ibland känns det tom som om jag har världens tandvärk samt öronvärk !!! har vart hos två olika läkare bägge två säger att det e pga av stress och spänningar OKEJ så dem skickar mig till sjukgymnasten där jag får akunpunktur som inte hjälpte =(
    MEN har precis vart i england va där i fem dar då jag helt plötsligt knappt känner av nånting men så idag / i kväll när jag skulle mig med barnen så säger det bara pang och det va smärta utan dess like som gick i vågor ..... då blir man ju så jäkla less när man tror att det börjar bli bättre men bara så där efter 15 min så e smärtan helt borta ! va fan e de som händer vet inte riktigt vart jag ska vända mig el e de så att det bara e stress men kan få så jäkla ont utav stress och spänningar ???? snälla nån som har linknande problem el som är kunnig inom detta !!!

• Svar på tråden smärtaattacker i halva ansiktet !!! snälla hjälp ???
  • ArgaKillen

Att det försvann när du reste iväg och kom tillbaka när du kom hem igen låter ganska entydigt för min del. Låter som stress med andra ord. NÄr du var utomlands kunde du lämna allt som tynger dig här hemma och koppla av på ett annat sätt. Känner iaf igen mig och när man tror det e på väg att försvinna så kommer det bara tillbaka igen. Och ja, jag hade ont på alla möjliga & omöjliga ställen pga stress.

• Amazina

Trigeminusneuralgi...

Googla och se om du känner igen dig.

• Red Velvet

Jag undrar bara, gnisslar/pressar du tänder? Ibland vet man inte om det själv (min man som påtalade det för mig. Jag pressar och spänner käkarna även i vaket tillstånd och så kommer jag på mig själv ibland).
    Känner så väl igen mig. Det är hemskt! Trots bettskena så har det inte blivit bättre.
    Stress och övervikt kan vara orsaker till besvären. Jag började pressa tänder i samband med att jag gick upp i vikt. Det är bättre i perioder och sämre ibland. Ont i nacke, huvud, hals, ansiktet (särskilt ena sidan då jag belastar den mer) och ont i örat (röd i örat).
    Kanske värt att skaffa bettskena ifall så är fallet?

• H o p e

kolla dina tänder. Jag hade så i några veckor och var hos läkare som inte visste vad det var. gick sen till tandläkare och det visade sig vara en inflammation och en tand som hade självdött.

.?:*¨¨*:?. Gustav född 070730.?:*¨¨*:?. Ebba född 090120.?:*¨¨*:?.
  • natjess

Amazonas : ja jag läste om det häromdagen det skrämde mig för det stämmer in så väl men min smärta går faktiskt bort med värktabletter och det gör det tydligen inte av detta men jag kan ju inte äta värktabletter hela tiden

har varit hos tandläkaren oxå ska dit igen och kolla om det kan vara att jag gnisslar tänder sen har jag faktiskt en tand på den sidan som behöver en rotfyllning men de e ju så jäkla dyrt bara !!!

hoppas hoppas att det kan va nåt med tänderna det tär på humöret det här stackars min familj säger ja bara !!!
    men tack alla ni som svarade !!! skönt å veta att man inte e ensam =)

Svar på tråden smärtaattacker i halva ansiktet !!! snälla hjälp ???