• Sarazang

ni som blivit förlösta med sugklocka

Fick ni någon bedövning när sugklokan skulle sättas in? Tyckte att det var fruktansvärt smärtsamt när de grottade runt därinne och försökte fästa den.. Barnet mådde prima därinne så det var ju inte direkt så att de inte skulle ha hunnit..

• Svar på tråden ni som blivit förlösta med sugklocka
  • Hettie

Jag fick en bedövningsspruta där nere i samband med att de var tvungna att använda sugklocka. Tyckte inte att det gjorde ont när de satte fast klockan. Men däremot när de drog ut barnet... Men min lillkille var tvungen att komma ut snabbt, så det fanns inget alternativ.

• Kazeer

Jag fick en bedövningsspruta innan läkaren klippte, när sugklockan skulle användas. Kände ingenting.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • SusTo

Nä, ingen bedövning. Tror inte jag tyckte det var så farligt heller.

• Mamma i augusti

Jag fick lokalbedövning eftersom de trodde att de ev skulle behöva klippa (slapp dock det). Tyckte inte att jag kände något när de satte sugklockan, däremot när barnet väl skulle ut...

• MizzTez

Jag hade epidural när de tog ut barnen med sugklocka så det var bedövat.

• babyMoi

Nej, jag fick ingen bedövning. Min förlossning var helt ok fram till sugklockan, det gjorde verkligen ont och det krävdes MÅNGA försök av tre olika läkare innan sonen kom fram (han hade handen vid sidan av huvudet och det blev därför för trångt). Jag blev klippt men det märkte jag inte ens mitt i all oreda...

Jag minns mest känslan av fullständigt obehag och något vasst inne i mig, mycket obehagligt!

• Ida 84

Jag hade också epidural. Men fick lokalbedövning när det skulle klippas, men då satt sugklockan redan där den skulle.
    Det jag minns mest var att det kändes som att hela bäckenet skulle slitas isär typ, minns inte att det gjorde så ont annars. Men jag koncentrerade mig väl mest på att krysta när de sa åt mig att krysta (värkarna höll på att ta slut så jag kände dem inte längre när jag väl fick krysta...)

• Jigge

Jag fick ingen bedövning vet inte om det var för att det var brottom, jag tyckte det var fruktansvärt plus att jag sprack mycket.

• jejje82

Fick bäckenbottenbedövning som sved som fan! Men sen var det bedövat!

• LindaB78

Hade epedural fram tills det var dax att krysta. Jag krystade nästan en timme så det fanns nog inte så mycket kvar av den när det var dax för klockan. Bedövning var det inte tal om. Ont gjorde det, men om det berodde på klockan eller att huvudet stod där det gör som ondast, vet jag inte. De drog 8 dragningar dvs klockan släppte 7 gånger. De lyckade även fästa klockan delvis i slidväggen vid ett tillfälle. Jag sprack väldigt mycket (grad 3, innre).
    Hade gärna haft bäckenbottenbedövning om de hade erbjudit mig det!

Svar på tråden ni som blivit förlösta med sugklocka