ni som gjort kejsarsnitt se hit?
Hej, För 6 dagar sen förlöstes jag med akutkejsarsnitt och har sen 3 dagar tillbaka haft ont i urinblåsan när jag ska kissa, har även ont på ena sida av ärret och undrar om detta är normalt?
Hej, För 6 dagar sen förlöstes jag med akutkejsarsnitt och har sen 3 dagar tillbaka haft ont i urinblåsan när jag ska kissa, har även ont på ena sida av ärret och undrar om detta är normalt?
Ja det är normalt att det gör ont.
Du är ju nyopererad
Men om du får feber, rodnad (alltså inte normalt rött efter kniven) ska du se upp och kontakta sjukvården.
Det är normalt. Alla tarmar och urinblåsa osv ska ju liksom falla på plats igen efter som livmodern drar ihop sig och den kan göra ont.
Förmodligen ingen fara men kolla upp för säkerhets skull, det kan ju va en urinvägsinfektion.
Jag har inte gjort kejsarsnitt men däremot opererade jag bort en cysta och äggstock nyligen så jag har ett bikinisnitt. Jag hade jätteont i magen när jag kissade de första 2-3 veckorna. Har fortfarande lite ont och det har nu gått 5 v. Jag har varit på vårdcentralen och träffat läkare samt gjort urinprov. Allt såg bra ut och hon sa att man ofta får så efter en bukoperation.
Under ett kejsarsnitt skär dom även loss blåsan och sätter sen fast den igen.
Nerver är alltid inblandade.
Jag har svårt efter ks att känna att jag är kissnödig (ca 2 veckor efter) eftersom man är så bedövad i öm. O när jag väl känner det kissar jag massor. Prova att kiss lite oftare. O man får lättare uvi efter kateter inte alltid att man får ont när man kissar då det sitter längre upp. Kolla upp det också..
Gjorde ks för tio dagar sen och har också ont i ena sidan, sen har jag fått kraftig värk i vaderna, någon som vet vad det kan vara?
Du kan efter ett snitt samla lite extra vätska som spänner. Sen är det så att när ngn varit o rotat i magen på en så kan man få pseudo smärtor lite överallt eftersom man inte har ngn känsel inuti magen. Själv har jag fått ont i axeln. Kan det vara så att bär du nu varit öm spänt tex vaderna mer? Lika så kan du ja ha kompenserat/ burit barnet mer på ena sidan som gör att det gör ont. När man är opererad o har ont spänner man sig ofta..
Har gjort tre snitt och vid det sista fick jag ont som du beskriver, gick dock över ganska snabbt
Oh tack så mycket var orolig för blodpropp!