• Pjoddas

förlossningsförsäkring??

Hej!
    Jag har BF om drygt två veckor. fick lite panik nu för jag har heeelt glömt bort försäkring. Undrar lite hur ni tänker kring detta..

De gratisgravidförsäkringar som finns täcker ju inte så mycket. Jag vill ha en bra försäkring som täcker under förlossningen och komplikationer av denna. hur har ni andra gjort i denna frågan?

Om man tecknar en barnförsäkring. Kan detta göras innan bebis anländer? Och täcker denna i så fall skador på barn eller mamma efter förlossningen?

tack på förhand!

• Svar på tråden förlossningsförsäkring??
  • LillaFlingan

jag hade folksams gratis gravidförsäkring..

förlorade 2l blod ...och fick 1000:- ;)

• Millia

Jag hade Trygg Hansas vänta barnförsäkring som den gick över i barnförsäkring
    Inga problem uinder förlossning dock... Men har använt försäkr en gång när ena sonen fick sy som blev ärr,,,, inga som helst problem!

• sarsparis

Kolla med oika bolag, vad jag har förstått är det ofta en gravidförsäkring man tecknar och i den ingår vissa komplikationer som kan uppstå vid en förlossning.

en barnförsäkring kan du inte teckna förrän barnet är fött och har fått personnummer.

• Anna4

Jag har aldrig haft förlossningsförsäkring. Fött tre barn. Vad kostar sådant o vad kan man få ut? Mest onödigt?

• sarsparis
    Anna4 skrev 2011-02-16 11:42:06 följande:
    Jag har aldrig haft förlossningsförsäkring. Fött tre barn. Vad kostar sådant o vad kan man få ut? Mest onödigt?
    Det är lite så jag också tänker faktiskt. men vill man så kan man ju försäkra sig för allt.....det som händer händer och förmodligen skulle inga pengar i världen hjälpa om något hände i vilket fall....
  • Kazeer

Jag har haft gravidförsäkring, som jag har betalat för, hos Länsförsäkringar. Vi har fått ersättning för den tid barnen har varit inskrivna på neonatal samt för den tid yngste sonen var inlagd på sjukhus för två mindre operationer, när han var 1-2 månader gammal.

Däremot så har Länsförsäkringar sedan nekat oss barnförsäkring för barnen, eftersom barnen fötts lite för tidigt och de har varit tillväxthämmade (i övrigt fullt friska). Med första barnet väntade vi ut Länsförsäkringar som gjorde en omprövning när sonen var 1 år och då beviljades barnförsäkringen. För andra barnet satte Länsförsäkringar omprövningen vid 18 månader och då valde vi att vända oss till ett annat försäkringsbolag i stället. Det blev If och de beviljade en barnförsäkring direkt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Assis

Jag har trygg hansas med alla mina tre barn och är mkt nöjd. Min dotter låg inne m RS virus i 1 vecka och jag fick 5000 kr på mitt konto samma dag som jag bara ringde in, inte en massa pappersarbete eller liknande. Toppen!  Vet inte om det är för sent för dig, tror man måste teckna senast i 6e månaden. Men kolla. De har ju också en normal barnförsäkring. Anses bra och täcka bra!

• Assis

Om du tecknar en vänta barn frsäkring hos Trygghansa är du given en fortsatt försäkring hos dem! om du däremot INTE tecknar en vänta barn och får komplikationen så kommer du få svårt att teckan en försäkring. Ring IDAG!!!

• mallabralla

Jag har tecknat gravidförsäkring hos Trygg Hansa, och den täcker konstnader för neovård, om barnet har någon sjukdom när den föds, kan vara allt från allergier till bråck, samt om man som kvinna måste sys eller tappa mycket blod, denna övergår sedan i en barnförsäkring där du får dra av beloppet så de 1000kr som man betalar blir inte så mycket i slutändan.

Om man har ett barn med medfött hjärtfel tillexempel, är det såklart bra att teckna en försäkring innan denna är känt, eftersom det kan bli svårare att göra det i efterhand.

Svar på tråden förlossningsförsäkring??