• Novemberstjärnan

Ge mig tips på bra deckare!

Nu har jag läst ut alla Håkan Nessers böcker.

Behöver tips på andra deckarförfattare som är minst lika bra - om än inte bättre!

Tack! 

• Svar på tråden Ge mig tips på bra deckare!
  • Kazeer

Reginald Hill
    Stephen Booth
    Ian Rankin
    Peter Robinson
    Colin Dexter
    P D James
    Val McDermid
    Henning Mankell

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer

John Kelly
    Mark Billingham
    Åke Edwardson
    Lesley Horton
    Olov Svedelid & Leif Silbersky
    Thomas Kanger
    Kjell Eriksson
    Leif G W Persson
    Roslund & Hellström
    Arnaldur Indridason

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer

Rennie Airth
    Donna Leon

• Lindis1974

Karin Wahlberg
    Patricia Cornwall
    Åsa Larsson
    Finns hur många som helst. Älskar deckare :)

• Kazeer

Ed McBain
    Denise Mina
    Agatha Christie
    Elizabeth George
    Minette Walters
    Margaret Yorke

• Anton Chigurh
    Michael ConnellyHieronymus "Harry" Bosch är en riktigt underbar snut.

Läste Kinesen Av Mankell, sicken jävla dynga säger jag bara, aldrig mer Mankell. Var tvungen............!

GW's böcker är också bra, iaf han's "andra" serie som gavs ut från 2002 och framåt, med ett stort jävla frågetecken för "Mellan sommarens längtan och vinterns köld" , men tar du dig igenom den är resten bra.

Jo Nesbö är en klass för sig.

Hädangångne Stieg L är helt oslagbar, inte deckare, men skrev tegelstenar som gjorde att jag blev djupt deprimerad när dom var slut. Alltså just pga av att dom tog slut, ville bara ha mer. Stieg L är ett måste, det bara är så.
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Gladskit

Mons Kallentoft
    Carin Gerhardsen

Läste både Vårlik och Den femte årstiden av Kallentoft i förra veckan, och i helgen fick jag tid att läsa klart Helgonet av Carin Gerhardsen. Bra alla tre!

• TrailerTrash

Hammarbyserien av Carina Gerhardsen..Köpte dom mest för att jag hade inget att läsa och hade aldrig hört talas om dom men shit va bra dom var..

• Gladskit
    TrailerTrash skrev 2011-07-11 13:37:25 följande:
    Hammarbyserien av Carina Gerhardsen..Köpte dom mest för att jag hade inget att läsa och hade aldrig hört talas om dom men shit va bra dom var..
    Håller med, har precis läst ut den 4:e boken i serien!
Svar på tråden Ge mig tips på bra deckare!