• Susan88

Berätta för chefen..

Hej.

Min graviditet är inte planerad, jag och killen gjorde slut innan jag äns visste om det. Jag lämnade honom pga av att han ska få barn i mars/april. Kände att det inte skulle fungera. Men jag gick på p-piller och nu är jag i vecka 9.. Men till fråga eller rättare sagt råd. Jag är butiks säljare och jobbar dagligen med tunga lyft men vill inte och har klagat på nåt så jag sluppit ifrån. Det är bara 1 som vet att ja är gravid på jobbet. Hon är jätte glad och hjälper mig. Men chefen och hennes man planerar barn 2, en liten butik med endast jag som är på fast anställning och jobbar 75% och skulle ta 100% när det va dags för henne. Det finns 1 till som skulle ta mina timmar. Och nu har jag blivit gravid och vill inte göra abort. Hur kan jag säga till henne utan att hon ska bli ledsen på mig. Hon kommer att ta detta dåligt det vet jag..

Tacksam för råd.

• Svar på tråden Berätta för chefen..
  • Alicias

Det finns inte så mycket annat du kan göra än att berätta och hoppas att hon glädjs för din skull. Även om det kan bli en knepig sits för butiken. Kanske kan ni ta in en vikarie som kan läras upp och jobba under den här perioden. Det är ju  butikschefens sak att lösa...

Svar på tråden Berätta för chefen..