• Esmiso

fråga om spishäll

Flyttade till vårt hus för två år sedan. När vi flyttade in fick vi inga bruksanvisningar etc till vitvaror mm därför hoppas jag nån här kan hjälpa mig.

Vi har en spishäll (ej spis med ugn utan bara häll) såndär keramikhäll kallas det väl. Har ingen aning om märke men uppe till vänster är det ett litet k.
    Sedan igår visar alla 4 plattorna L när jag sätter på den. Inget går att ändra. Har försökt trycka på + och - samt stänga av och börja om, men det står L på alla plattor och spisen funkar ej Måste jag köpa ny nu tro?
    Någon som har tips?

Ska försöka ringa nån fackman, men eftersom jag inte ens vet märke är det ju lite svårt...

• Svar på tråden fråga om spishäll
  • Cia o krabaten

Google efter instruktionsbok, de flesta finns på nätet nu för tiden.
    Kan L stå för låst/locked kanske?
    Det händer på våran titt som tätt om man tvättar av den eller spiller på "knapparna".
    Då måste jag hpålla "startknappen" intryckt länge för att låsa upp spisen liksom, men jag har en symbol av ett lås och inte L. 

• Rhoda Horswunce

Det brukar sitta en lapp någonstans med produktkod och sådant. Troligtvis sitter den på undersidan. Går det att lyfta upp hällen så att du kan hitta den?

• Esmiso

tack för svar! Långt om länge har jag lyckats låsa upp den. Har ingen aning om hur den låstes...

• Cia o krabaten
    Esmiso skrev 2011-02-16 12:20:05 följande:
    tack för svar! Långt om länge har jag lyckats låsa upp den. Har ingen aning om hur den låstes...
    Som sagt kan det bli av tex fukt eller om man ställer ngt på "knapparna".
Svar på tråden fråga om spishäll